Subota, 7 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ljudi koji prihvaćaju ‘Z-Y-X pravilo’ imaju jako visoku emocionalnu inteligenciju

Ovo je priča o jednostavnom triku koji će vam pomoći da bolje komunicirate i postignete stvari koje želite u životu. Duboko je ukorijenjen u emocionalnoj inteligenciji.

Nazvat ćemo to “Z-Y-X pravilo”. Zašto? Zato što je najlakši način da to objasnite i učinite da se učvrsti jest pokazati kako se zapravo radi o reverznom inženjeringu razumijevanja ključnih savjeta koje Google daje kandidatima o tome kako poboljšati svoje izglede za zapošljavanje, a koji nazivamo “X-Y-Z formulom”, piše Inc.

Google svake godine dobije više od 2 milijuna prijava. Čak i uz pomoć računala i preglede pristiglih životopisa uz pomoć umjetne inteligencije, Google uči kandidate da postoji važan način da se istaknu u gomili.

To je komuniciranje svakog retka u životopisu sa sljedećom strukturom: “Ostvareno [X] kao što je mjereno s [Y] postupkom [Z]”.

Primjer: “Povećan prihod za 15 malih i srednjih poslovnih klijenata za 10 posto mapiranjem novih softverskih značajki kao rješenja za njihove poslovne ciljeve”.

Poanta je povezati sveukupno postignuće – ono u čemu ste dobri, a za koje se kao kandidat možete nadati da će Google cijeniti – sa sredstvima i učinkom koje ste koristili da biste to postigli.

Većina ljudi to ne čini. Umjesto toga, oni pišu nejasna postignuća (“povećani prihodi za mala poduzeća”).

Što je još gore, oni nude naznake temeljene na poziciji ili odgovornosti (radio je kao prodajni savjetnik” ili, “bio sam odgovoran za povećanje prihoda”) bez objašnjenja kako su to učinili ili koliko su bili učinkoviti u tome.

Neutraliziranje beskorisnih emocionalnih reakcija

Super, mogli biste reći u ovom trenutku. Bravo Google. Ali ne želim tamo raditi.

Kakve to veze ima s komunikacijom, emocionalnom inteligencijom i postizanjem velikih ciljeva u mom osobnom i profesionalnom životu?

Sve. A evo i zašto.

Srž emocionalne inteligencije uključuje neutraliziranje beskorisnih emocionalnih reakcija iz vaših interakcija uz istovremeno naglašavanje korisnih reakcija i poboljšanje jasnoće vašeg razmišljanja.

Dakle, obrnuti inženjering formule X-Y-Z znači pretvaranje vašeg “X” – vašeg velikog cilja – u jarko osvijetljenu Zvijezdu Danicu. “Z” je samo sredstvo da se dođe do “X”.

To nije krajnji cilj i gotovo nikada nije jedini način da se do njega dođe. Ali ljudi upadaju u emocionalnu zamku misleći da jest.

Osjećam da će nam brzo trebati primjer koji nije povezan s poslom, inače ćemo se izgubiti. Dakle, ovdje je jedan drugačiji primjer.

“Bejzbol je ionako dosadan”

Zamislite da ste roditelj. Volite svoju djecu. Ponekad poželite s njima provesti kvalitetnije vrijeme jedan na jedan.

Zatim vam prijateljica kaže da ima karte za uzbudljiv događaj u blizini mjesta gdje živite. To može biti bilo što: velika utakmica, koncert. Njoj je nešto iskrsnulo u posljednjem trenutku i pita želite li iskoristiti njezine karte.

Izuzetno ste zahvalni i uzbuđeni ste zbog prilike da svoju djecu odvedete na ovaj traženi događaj. Samo… ispostavilo se da djeca nisu toliko uzbuđena kao vi.

  • Možda im se na trenutak ideja svidi ali brzo pređu u potpuni “natmureni, ćudljivi tinejdžerski modus”.
  • Ili, možda su mlađi, pa se iznenada vrate: napadi bijesa, 10 odlazaka u kupaonicu, itd.
  • Ili vam kažu otvoreno da je “bejzbol ionako dosadan”, ili “ne volim nogomet”, ili im se ne sviđa vrsta glazbe koju će svirati na ovom koncertu.
  • Ili otkriju da su već vidjeli predstavu za koju imate karte i ne žele ići.

Sada se osjećate potišteno. Frustrirano. Čak i ljutito. Uspjeli ste dobiti ovu sjajnu priliku, a vaša djeca ne žele pristati.

Problem je, međutim, vaš: postali ste toliko usredotočeni na uspjeh svog “Z” – odlazak na ovaj konkretni događaj sa svojim djetetom – da sada dopuštate svojim emocijama da ometaju put do vašeg “X”, ” što je vaš cilj – pronaći način da kvalitetno provedete vrijeme s djecom.

Dovraga, karte su bile besplatne. Ako ovo nije uspjelo, to nije jedino “Z.”

Ali vi ste samo čovjek. A ako niste oprezni, i ne možete držati na oku krajnji cilj, vaše emocije vas mogu prevladati.

Ne pokreću svakoga iste stvari

Ona vas jednostavno ne voli

Evo još jedan primjer:

Vodite mali posao. Znate da imate dobar proizvod i veliko potencijalno tržište. Problem je što potencijalni klijenti jednostavno ne čuju za vas.

Dakle, odlučujete zaposliti direktora marketinga. Oglašavate otvaranje radnog mjesta, pročešljavate životopise, intervjuirate kandidate koji najviše obećavaju i jedan vam se kandidat posebno svidi.

Nudite joj posao i počinjete kovati planove kako će sve to izgledati kada se pridruži vašem timu.

Onda vas ona odbije. Možda je u pitanju novac, možda ona ima drugu ponudu, možda se njoj jednostavno nije svidjela vaša kompanija koliko se ona svidjela vama. To boli.

Ali, recite: je li vaš krajnji cilj zaposliti ovu osobu kao svog internog direktora marketinga? Ili je zapošljavanje ove osobe “Z” – potencijalno sredstvo za istinski cilj (“X”), a to je poboljšanje vašeg marketinga i prodaje?

Da, frustrirajuće je propustiti dobrog kandidata. Ali Z-Y-X pravilo vas podsjeća da vjerojatno postoje i drugi načini da dođete do svog “X” i nije vrijedno bilo kakve kontraproduktivne emocionalne vezanosti za ovo određeno “Z”.

OK, ali što je s “Y”?

Nešto od ovoga ide unatrag desetljećima ili više: “Počnite tako da na umu imate kraj”, kako je napisao Stephen R. Covey.

Ali Z-Y-X pravilo nas podsjeća da uspješni ljudi mogu identificirati svoje glavne ciljeve, zajedno s strategijama i taktikama koje koriste da do njih dođu. “X” je cilj; “Z” je strateška prekretnica kojoj se nadamo.

A “Y”, usput rečeno, je “zašto”.

U Googleovoj priči o životopisima, koja gleda unatrag, “Y” se koristi za mjerenje kako je “Z” doveo podnositelja zahtjeva do njegovog ili njezinog “X”. Ali naš okvir je okrenut budućnosti, pa je “Y” vaše predviđanje zašto bi vam “X” mogao omogućiti postizanje “Z”.

Ako ne možete odrediti Y, onda X i Z možda nemaju nikakve veze jedno s drugim i možda je vrijeme da ponovno procijenite svoj plan.

Još jedan primjer:

Bivši zaposlenik dolazi vam po uslugu. Nazovimo ga Marko. Nada se da ćete napisati preporuku kako bi se mogao prijaviti na izvanredni magistarski program za koji se nada da će mu pomoći da napreduje.

Marko je bio jako dobar zaposlenik, a vi ste uživali raditi s njim. Željeli biste ostati u dobrim odnosima, i iskreno, ne biste imali ništa protiv da Marko slučajno svojim kolegama kaže da ste mu pomogli; to bi moglo biti dobro i za njihov moral.

Istovremeno, imate znatno više iskustva u istom području i zbunjeni ste što Marko misli da bi upravo ovaj magistarski program pomogao njegovoj karijeri.

Možda on ima perspektivu koju vi nemate. A vi ćete napisati preporuku ako on to želi.

Ipak, pitate ga, nježno, ali odlučno: Objasni mi zašto (tu je “Y”) misliš da će ti stjecanje ovog magisterija (“Z”) pomoći da postigneš svoje krajnje ciljeve u karijeri (“X”).

Činite Marku uslugu tako što ćete malo potaknuti ovu točku i možda ga čak imenom upoznati s pravilom Z-Y-X. Ali onda, evo još naprednije, super-visoke interpretacije Z-Y-X:

Pretpostavimo da Marko ne može dobro definirati “Y” povezujući svoje “Z” sa svojim “X”. Možda ne može čak ni odrediti svoj “X” za početak. Čak i ako vam svaka kost u vašem tijelu sada govori da ovaj magistarski program nije pravi za njega, Z-Y-X pravilo također znači da morate zapamtiti svoju vlastitu perspektivu.

Vaš “X” nije isti kao Markov. Vaš “X” je ostati u dobrim odnosima s Markom i pokazati lojalnost koju biste željeli da vide drugi zaposlenici.

Dakle, vaše “Z” je da napišete preporuku, čak i ako ste skeptični da će to omogućiti Marku da dosegne svoj “X”, što god on bio.

Vaš krajnji cilj – vaš “X” – je postići ono što želite u životu i bolje komunicirati s ljudima

Vaš “X” je vaša briga

Još jedna točka. Z-Y-X pravilo znači da biste trebali moći razmišljati kako će vas vaše “Z” dovesti do vašeg “X”. Ali to vas ne obvezuje da definirate taj okvir — odnosno da objasnite što je vaš “X” — bilo kome drugom.

Zamislite da vaša kompanija ima zalihu widgeta koje trebate prodati. Vaš cilj – vaš “X” – je isprazniti skladište, ostvariti profit i napraviti mjesta za proizvod u sljedećoj godini. Dakle, vaše “Z” je da dovedete ove proizvode u ruke vaših kupaca.

Međutim, nikada ne biste tako predstavili “X” potencijalnom kupcu.

Umjesto toga, pokušali biste razumjeti njegov ili njezin “X” i naglasiti zašto i kako bi mu “Z” – kupovina vaših widgeta – pomogla da stigne do tog cilja.

Dakle, prožvačite ovo malo i vidite ima li smisla.

Vaš krajnji cilj – vaš “X” – je postići ono što želite u životu i bolje komunicirati s ljudima.

Ako vam korištenje Z-Y-X pravila može pomoći da dođete do toga, upotrijebite ga. Ako ne, nemojte trošiti previše emocionalne energije; samo pronađi drugo sredstvo za svoj cilj. Ključ je, kao i uvijek, nastaviti tražiti.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno