Utorak, 16 srpnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ruska se Lada vraća na “početne postavke”

Rat u Ukrajini preokrenuo je cijeli svijet: tvrtke napuštaju teritorije, tisuće pojedinaca ostavlja svoje živote za sobom, zalihe ne stižu tamo gdje bi trebale, cijene eskaliraju, lanci opskrbe su poremećeni. I ruska marka automobila Lada pogođena je ovakvom situacijom. Mjesecima nije dobila glavne i rezervne dijelove koji su joj potrebni za rad. Pogotovo poluvodiči, te male elektroničke komponente (koje se nazivaju čipovima) koje vrtoglavom brzinom obavljaju složene funkcije.

Još prije početka sukoba vladala je nestašica poluvodiča zbog ubrzane potražnje za čipovima uzrokovane pandemijom. Rat je dodatno zakomplicirao stvari i mnoge su ruske tvrtke bile prisiljene zaustaviti proizvodnju. Ali Lada nije jedna od njih.

Lada prkosi sankcijama

Sve očitijim povlačenjem Renaulta ruski AvtoVAZ kao najveći proizvođač automobila u državi konsolidira snage i prilagođava se novonastaloj situaciji. Proizvodnja se u tvornicama pokreće, i to za početak sa skraćenim radnim tjednom od četiri dana. 

Kad su pak u pitanju nestašica poluvodiča i elektronskih sklopova i tu je pronađeno rješenje. Na tragu navodne legende o tome kako su u svemirskoj utrci Amerikanci potrošili milijuna na razvoj svemirske pisalice, a ruski astronauti koristili običnu olovku, tako su sada snalažljivi Rusiji jednostavno odlučili odbaciti elektroniku i proizvoditi automobile kao prije dvadeset i više godina, prenosi index.hr. 

Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sad kreće prva u svojevrsni detuning. Osim što gubi ABS i ESP, nova Granta će se proizvoditi i bez zračnih jastuka, a izgubit će i ERA-Glonass sustav za pozive u nuždi. 

Kad je pak ekologija u pitanju Ladini motori će izgubiti senzore za prilagodbu izgaranja, pa bi standard ispuha trebao pasti. A kako bi uštedjeli na vremenu odlučili su navodno smanjiti kvalitetu na Euro 2 za koji navodno nema posebnih zahtijeva za testiranjima kao za više norme.

Također, svi dijelovi koji su dolazili od vanjskih kooperanata su sad nedostupni, pa će sve bitne dijelove ubuduće proizvoditi domaće tvrtke. Isto vrijedi i za modele Nive, a vrlo vjerojatno i Vestu. Kad su u pitanju Largus (Logan MCV) i crossover XRAY, rješenje nije u potpunosti pronađeno. 

Prvi primjerci pojednostavljenih Lada na tržište bi trebali stići kroz najviše mjesec dana. 

Lada Classic
Lada Classic

Priča o Ladi

Lada je najprodavanija ruska marka automobila s tržišnim udjelom od više od 23%. Djeluje od 1968. godine i godinama je pripadala AvtoVAZ-u, kompaniji u vlasništvu ruske vlade. Grupa Renault je 2007. kupila 25% Lade, a 2016. ga je u potpunosti preuzela kako bi je 2021. integrirala u novu liniju pod nazivom Dacia-Lada. Među modelima koji su ušli u povijest je Lada Classic, koja se proizvodila kontinuirano više od 50 godina, Lada Samara i Lada Niva.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno