Shein, div brze mode osnovan u Kini, a sa sjedištem u Singapuru, planira značajno povećati svoju proizvodnju u Indiji u partnerstvu s tvrtkom Reliance Retail. Cilj im je ojačati međunarodne lance opskrbe usred sve intenzivnijeg trgovinskog rata između SAD-a i Kine.
Prema izvorima na koje se poziva Reuters, Shein i Reliance planiraju proširiti bazu indijskih dobavljača s trenutnih 150 na čak 1000 tijekom sljedeće godine. Osim toga, najavljuje se početak međunarodne prodaje Sheinove odjeće proizvedene u Indiji u razdoblju od šest do dvanaest mjeseci.
Shein je izjavio za CNBC da se partnerstvo odnosi isključivo na licenciranje brenda za domaće tržište, no analitičari vjeruju da se radi o strateškom potezu usmjerenom na smanjenje ovisnosti o Kini, posebice uoči očekivane inicijalne javne ponude (IPO).
Susannah Streeter iz Hargreaves Lansdowna smatra da je proširenje u Indiju „mudar potez“, dok Ed Sander iz Tech Buzz China dodaje da bi trenutačne carinske prepreke mogle dodatno ubrzati taj proces.
Shein je na indijsko tržište prvi put ušao 2018., no bio je zabranjen 2020. u sklopu šire zabrane kineskih aplikacija. Vratio se 2024. putem licencnog ugovora s Reliance Industries, koji ujedno surađuje s globalnim brendovima poput Brooks Brothersa, Marksa & Spencera i Diesela.
Prema dostupnim informacijama, odjeća se proizvodi u Indiji i prodaje na lokalnoj platformi SheinIndia.in, za razliku od drugih Shein tržišta gdje je proizvodnja uglavnom kineska. Tvrtka također ima pogone u Brazilu i Turskoj.
Dužnosnici Reliancea istaknuli su da će Shein koristiti Indiju kao “izvor opskrbe za globalne operacije”, uz paralelno jačanje lokalne mreže proizvođača i razvoj izvozne industrije, što se poklapa s dugoročnim ciljevima indijske vlade.