Nedjelja, 19 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što je “greedflation” i je li stvarna?

Najnoviji podaci o inflaciji ponovno su dosegli rekordne razine, potaknuti troškovima hrane i energije – i pohlepom korporacija? Sposobnost tvrtki da podignu cijene iznad svojih rastućih troškova čak je dovela do izraza “greedflation” (od engl. “greed” = pohlepa i “inflation” = inflacija)

Za mala poduzeća kao što je Remedy Organics iz New Jerseya koji proizvodi pića za wellness, sve je u moći određivanja cijena i tome tko je ima. “Vidimo povećanje cijena [naših proizvoda] u cijeloj zemlji kod nekih trgovaca“, kaže izvršni direktor Remedyja Henry Kasindorf.

Indeks potrošačkih cijena za lipanj pokazao je da je inflacija u SAD porasla za 9,1 posto, što je najveći rast zabilježen 1981. Dan prije nego što je Ured za statistiku rada objavio te podatke o inflaciji, Bijela kuća umanjila je značaj podataka napomenuvši da su već “zastarjeli. ” Pad cijena benzina i prehrambenih proizvoda u posljednjih nekoliko tjedana naizgled ukazuje na bolju situaciju u srpnju, prenosi Inc.

Koncept “greedflation” usredotočen je na profite poduzeća i jesu li oni pretjerani. Lipanjska studija Instituta Roosevelt, think-tanka sa sjedištem u New Yorku koji se fokusira “na obuzdavanje korporativne moći”, pokazuje da su marže i profiti američkih kompanija prošle godine porasli najbržim godišnjim tempom od 1955. Godišnje marže neto profita bile su u 5,5 posto u rasponu od 1960. do 1980., a prosječno 6 posto tijekom 2010-ih, prema studiji. Ali u 2021. marže su skočile na 9,5 posto u 3698 ispitanih tvrtki.

Ponuda i potražnja

Međutim, ima onih koji osporavaju samo postojanje “greedflation” (inflacije uzrokovane pohlepom korporacija), tvrdeći da jednostavno vidimo ponudu i potražnju na djelu. Trilijuni dolara poticaja upumpanih u gospodarstvo izazvali su šok potražnje, dok su ruska invazija na Ukrajinu i drugi problemi u opskrbnom lancu ograničili zalihe – automobile, na primjer. Pohlepa je pogrešan naziv u očima Alana Winka, glavnog direktora tržišta kapitala u EisnerAmper LLP, računovodstvenoj tvrtki sa sjedištem u New Yorku. Kaže da svi u opskrbnom lancu – od malih do velikih poduzeća – prolaze kroz razdoblje rastućih troškova.

Trenutno imamo ovo ludo vrijeme u kojem svatko može povisiti cijene jer drugi konkurenti rade istu stvar“, kaže Wink. “Ne postoji tvrtka koja drži niske cijene, jer oni to ne mogu – oni se bore za vlastiti opstanak.”

Craig Dubitsky, osnivač tvrtke Hello Products sa sjedištem u Montclairu ima slično mišljenje – “Ako imate mogućnost ostvarivanja marže, znači li to da postoji moralni imperativ da smanjite svoju profitabilnost kako bi vaša cijena bila pristupačnija?” – pita Dubitsky. – To je izbor. Iz njegove perspektive, on vjeruje da su nedaće, strah i oskudica neki od pokretača razgovora o pohlepi i rastu cijena.

Kompromisi u inflatornom okruženju

“Greedflation” ili ne, više cijene opterećuju marže malih poduzeća. S povećanjem troškova proizvodnje, Remedy je počeo premještati zalihe u više distribucijskih centara diljem zemlje kako bi smanjio troškove dostave i vrijeme isporuke. Ponuda proizvoda Remedyja prepuna je pića bogatih proteinima i druge hrane za imunitet. Tvrtka kupuje sve svoje sastojke u rinfuzi, ali je kupila veće količine kako bi se suprotstavila rastućim troškovima.

Održavamo mnogo veće zalihe samo kako bismo dobili popuste za veće količine, ali i kako bismo ojačali svoje izvore opskrbe i izbjegli nestašice“, kaže Kasindorf.

Zahvaljujući većem prometu tvrtke, Kasindorf kaže da su zapravo uspjeli sniziti cijene za neke proizvode. Ali i to ima svoju cijenu: “Zbog nekih od ovih problema s kojima se susrećemo s povećanjem cijena od strane naših dobavljača, trenutno radimo na nižoj marži“, priznaje on.

To je kompromis s kojim se mnoge tvrtke suočavaju u inflatornom okruženju.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno