Srijeda, 17 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Vodič za introverte za izgradnju osobnog branda

Kada izgovorite frazu “osobni brand”, što vam odmah pada na pamet? Većina ljudi misli na veliki broj pratitelja, profile na društvenim mrežama, stvaranje sadržaja i kulturu influencera. U tome leži problem: povezujemo ono što jeste osobni brand s radnjama koje poduzimamo kako bismo plasirali osobni brand.

Brand of a Leader radi s poduzetnicima, izvršnim direktorima i liderima — od kojih većina nije zainteresirana za ‘slavu’. Često su introverti ti koji se boje svjetla reflektora i osjećaju se mnogo ugodnije radeći iza scene. Oni ne traže povećanje broja “lajkova” na društvenim mrežama, već pojašnjenje: tko su, kako se postaviti i kako se istaknuti da bi postigli svoje ciljeve.

Kako pronaći svoje jedinstveno mjesto

Postoje dvije ključne razlike koje treba napraviti u vezi s osobnim brandiranjem: otkrivanje onoga što je vaš osobni brand nasuprot njegovom marketingu za izgradnju vidljivosti. Pronalazak vašeg osobnog branda znači dobivanje pojašnjenja za dva ključna elementa: jedinstvenog pozicioniranja i asocijacije koju vaše ime stalno izaziva u glavama ljudi. Za neke je to moderna verzija “elevator pitcha” (govora za lift) . Za druge, to je njihov način borbe protiv sindroma varalice. Naše jedinstveno pozicioniranje, kada je jasno definirano da autentično izrazimo tko smo, omogućuje nam da bez napora odgovorimo na česta pitanja sumnje u sebe: “Zašto ja?” ili „Čime to ja mogu doprinijeti a da je autentično?!“

Jedna od najčešćih briga kod pojedinaca je pitanje „imam li išta jedinstveno u sebi?“. Odgovor na to je nedvosmisleno “da” — a jedinstveno pozicioniranje pomaže u tome. Uz pravi marketinški spin, svaka vaša autentično dominantna karakteristika može se upakirati na prodoran način koji će vam omogućiti da se istaknete. Gdje ga pronaći? To bi mogla biti vaša temeljna vrijednost. Vaše ZAŠTO (razlog zbog kojeg radite ono što radite) ili čak specifična crta vaše osobnosti. Otkrivanje vašeg branda je vježba introspekcije – nešto što je introvertima mnogo ugodnije nego ekstrovertima.

Postoji izvrsna vježba koja vam može pomoći da se pronađete , a zove se “Linija života”. Evo kako: uzmite veliki list papira, okrenite ga vodoravno i povucite crtu kroz sredinu. Na ovom listu iscrtajte svaki od najznačajnijih trenutaka u svom životu: “uspone” (iznad vodoravne crte) i “padove” (ispod vodoravne crte). Počnite od ranog djetinjstva i uključite sve značajne trenutke, bez obzira na to koliko beznačajnima mogu izgledati bilo kome drugome. Nemojte se ograničavati. Ovo je vježba za razjašnjavanje onoga što vas pokreće, što utječe na vas i što vas doista čini onim što jeste. Usporite, uzmite sebi vremena i temeljito je odradite. Najvjerojatnije je negdje unutra zaključak — nešto što vas pokreće u najboljim trenucima i što vas iscrpljuje u najgorim trenucima. To bi vas moglo dovesti do vašeg puta.

Kako otkriti opis svog osobnog branda

Osim pozicioniranja, osobni brand također ovisi o dosljednim asocijacijama koje vaše ime izaziva. To je percepcija vašeg branda: kako bi vas ljudi jednoobrazno opisali. Kao ljudska bića, složeni smo i možemo se opisati na 100 različitih načina, a svi su autentični onome što jesmo. Brand se, međutim, temelji na dosljednosti tih asocijacija, zbog čega morate namjerno odabrati pridjeve s kojima biste željeli da vas ljudi povezuju. Brand of a Leader sa svojim klijentima koristi još jednu jednostavnu vježbu:

Pošaljite SMS što većem broju ljudi i pitajte ih “Koja biste tri pridjeva upotrijebili da me opišete?” Potražite obrasce i zajedničke nazive koji će vam pomoći da finalizirate svoj popis i nemojte premašiti pet opisa. Ako radite na svom brandu kao rukovoditelja, učinkovit zaokret u ovoj vježbi je poslati ovo pitanje svojim zaposlenicima. Imajte na umu: ova zabavna vježba postaje puno “stvarnija” i puno manje “dobra” kada prikupljate anonimne odgovore!

Potrebno i malo ekstrovertiranosti

Kada su vam dva elementa jasna – vaše jedinstveno pozicioniranje i opisi vašeg branda – želite biti sigurni da ih izražavate što je moguće češće i potpuno dosljedno. Ljudi ih koriste kako bi “brandirali” svoje životopise. Kako bi ponovno napisali svoje LinkedIn biografije. Kako bi odgovorili na uobičajeno pitanje “Pa, čime se bavite?” kao i na uobičajeno pitanje na intervjuu “Po čemu se razlikujete od ostalih kandidata koji se prijavljuju za ovu poziciju?”

Otkrivanje vašeg osobnog branda ne zahtijeva ekstrovertirane osobine ličnosti. Zapravo, vaše introvertirane sklonosti razmišljanju, dubokom promišljanju i samoprocjeni učinit će da se proces čini sličnim i bez napora. Međutim, ako želite plasirati svoj brand, bit će potrebna određena ekstrovertiranost. Na kraju krajeva, kada izgradite vidljivost kao ljudsko biće, možete očekivati veći broj ljudi koji žele surađivati s vama. Za ekstroverte ovo je ostvarenje sna. Za introverte ovo nije iscrpljujuće – sve dok je pažnja usmjerena na online svijet.

Bilo da ste introvert ili ekstrovert, izdvojiti vrijeme da shvatite što nas čini jedinstvenima i kako to lako izraziti drugima je neprocjenjivo. Od toga da postanemo nadahnuti CEO koji privlači visokokvalitetne talente do okretanja ka novom putu karijere do otkrivanja naše raznovrsnosti kao profesionalca dok tražimo novi posao. Naše jedinstveno pozicioniranje je nešto što ćemo nastaviti nositi sa sobom — i to će nam izravno pomoći ostvariti naše ciljeve.

Izvor: Entrepreneur

https://financa.ba/blog/2022/12/14/osobni-brand-kako-se-gradi/
Članak: Osobni brand – kako se gradi

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno