Četvrtak, 28 ožujka, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Warren Buffett savjetuje kako pojednostaviti pisanje o složenim temama

Već gotovo šezdeset godina, milijarder Warren Buffett piše pomno praćeno pismo dioničarima Berkshire Hathawaya. Pisma su dokumenti koje moraju pročitati analitičari burze, investitori i Buffettova legija sljedbenika.

Buffettova sposobnost da složene financijske koncepte pojednostavi svakodnevnim jezikom je impresivna. Dok Warren Buffett koristi živopisne retoričke tehnike poput metafora i analogija kako bi pomogao ulagačima da shvate burzu, on ima još jednostavniju metodu pisanja na svakodnevnom jeziku.

Buffett zamišlja da piše svojim sestrama dok piše svoje godišnje pismo dioničarima.

“Uvijek sam imao mentalnu sliku da razgovaram sa svojim sestrama, Doris i Bertie“, otkrio je Buffett za CNBC. “Ulaganje u Berkshire je gotovo sve što imaju od investicija. Pametne su, ali nisu aktivne u poslu, pa ne čitaju o tome svaki dan. Pretvaram se da su odsutne godinu dana i  njima piše o njihovoj investiciji.”

Buffett počinje sastavljati svoja pisma s pozdravom “Drage Doris i Bertie.” Zatim, neposredno prije nego što je spreman objaviti pismo, njihova imena zamjenjuje službenim pozdravom: “Dioničarima Berkshire Hathawaya.”

Ova jednostavna strategija toliko je učinkovita da potiče poduzetnike i vođe da slijede Buffettov proces prije nego što napišu bilo što što ima za cilj utjecati na ljude koji nisu stručnjaci u tom području. Ti dokumenti uključuju PowerPoint prezentacije, dopise, e-poštu i marketinški materijal.

Uzmite stranicu iz pisama Warrena Buffetta ako pokušavate objasniti novu ili složenu temu strancima. Prije nego što napišete i riječ, upoznajte svoju publiku postavljajući si tri pitanja.

1. Tko je moja ciljna publika?

Buffett razmišlja o svojim sestrama s dobrim razlogom – one su odraz milijuna investitora. Da, oni su ‘dioničari’, ali nisu uključeni u svakodnevno vođenje poslovanja. To znači da su akronimi, žargon i tajanstveni financijski izrazi OUT, a svakodnevni jezik je IN.

2. Što trebaju znati?

Većina ljudi s kojima komunicirate, uključujući zaposlenike u drugim odjelima vaše tvrtke, nemaju toliko znanja o vašem poslu ili području kao vi. Izbjegavajte reći svom čitatelju ili slušatelju sve što znate. Umjesto toga, recite im ono što trebaju znati, a da već ne znaju.

3. Zašto bi ih bilo briga?

Možda ste uzbuđeni zbog svog posla ili ideje, ali to ne znači da će i drugi dijeliti vaš entuzijazam. Vaš čitatelj ili slušatelj želi znati što im vaša ideja znači – kako će poboljšati njihove živote? Nemojte zakopati ovu informaciju. Jasno iznesite prednosti.

Tko su vaši Doris i Bertie? Jednom kada doista upoznate svoju publiku – tko su oni, što trebaju znati i zašto bi ih trebalo zanimati – vaša komunikacija će se dramatično poboljšati jer će je vaša publika lakše konzumirati. Vjerojatnije je da će sretna publika kupiti ono što prodajete.

Izvor: Inc.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno