U Domu Oružanih snaga BiH u Sarajevu održana je svečana ceremonija dodjele priznanja „Najpoželjniji poslodavac u BiH za 2022. godinu“, koju po 16. put organizira tvrtka Kolektiv d.o.o.
Prema mišljenju bh. javnosti, Najpoželjniji poslodavac u BiH za 2022. godinu je dm drogerie markt d.o.o., koji ovu titulu nosi sedmu godinu zaredom.
“Ponosni smo što je bosanskohercegovačka javnost još jednom prepoznala naše kontinuirano zalaganje da djelatnici dm-a na posao dolaze s osmijehom. Sada nas ima više od 1000 i zajedno činimo tim koji postiže vrhunske rezultate. Upravo zbog toga svim zaposlenicima smo od prvog mjeseca ove godine povećali plaću u prosjeku za 25%.Time smo željeli njima i njihovim obiteljima olakšati izazovno razdoblje inflacijeInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i poskupljenja osnovnih životnih namirnica, “ rekao je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH i dodao kako su zaštita i unapređenje tjelesnog i psihičkog zdravlja zaposlenika, ulaganje u njihov razvoj i stručno usavršavanje, te novčane stimulacije samo neke od dobrih praksi kojima tvrtka dm gradi imidž. uzornog poslodavca.
Među TOP 10 poslodavaca za 2022. godinu, nakon prvoplasiranog dm drogerie markt d.o.o., našle su se sljedeće tvrtke:
HIFA-OIL d.o.o. Tešanj, BH Telecom d.d., Telemach BH d.o.o., VIOLETA d.o.o. Grude, Coca-Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo, BINGO d.o.o. Tuzla, Bosnalijek d.d., UniCredit Bank d.d. Mostar, grad: tel.
Cilj projekta „Najpoželjniji poslodavac“ je prepoznati poslodavce koji brinu o svojim zaposlenicima. Koji nude dobre uvjete za rad, razvoj i obrazovanje. Na ovaj način tvrtke se dodatno motiviraju na poboljšanje odnosa sa zaposlenicima, a ujedno se poboljšava imidž privatnog sektora kao poslodavca.
Najpoželjniji poslodavac
Priznanje „Najpoželjniji poslodavac“ omogućuje tvrtki da se u svijesti tražitelja posla pozicionira kao mjesto gdje bi željeli raditi i napredovati. Te pridonositi jačanju atraktivnosti tvrtke i vrijednosti njezinog brenda gledano iz perspektive javnost i njenih budućih zaposlenika. Postojećim zaposlenicima ovo priznanje daje potvrdu da rade na najpoželjnijem mjestu na tržištu rada u Bosni i Hercegovini, što doprinosi njihovom općem zadovoljstvu, povećanju produktivnosti i motivacije na radnom mjestu.
Nove kategorije: “Najinkluzivniji poslodavac” i “Poslodavac prijatelj obitelji”
Prošle godine uvedena je i kategorija „Najobuhvatniji poslodavac“ s ciljem osvježavanja pristupa bh. poslovnog sektora ka različitosti i inkluziji, u suradnji sa Sarajevskim otvorenim centrom.
Najinkluzivniji poslodavac
Najinkluzivniji poslodavac je tvrtka koja promiče i svakodnevno radi na unaprjeđenju ljudskih prava. Zalaže se za jednak tretman svih zaposlenika i kandidata za slobodna radna mjesta, bez obzira na spol, seksualnu orijentaciju, etničku pripadnost, invaliditet ili druga svojstva koja osobu svrstavaju u marginaliziranu skupinu stanovništva. Prema mišljenju bh. javnosti, najinkluzivniji poslodavac u BiH za 2022. godinu je HIFA-OIL d.o.o. Tešanj.
Najbolje politike za usklađivanje rada i obitelji u 2022. (tzv. „Poslodavac prijatelj obitelji“) kategorija je koja je ove godine prvi put uvedena u istraživanje, u suradnji s UNFPA. Prema nedavnom globalnom istraživanju, ravnoteža između posla i privatnog života postaje ključni čimbenik za prihvaćanje poslovne ponude, pa smo u skladu s tim odlučili staviti poseban fokus na ovaj značaj u metodologiji istraživanja.
Prema mišljenju bh. javnosti, „Poslodavac prijatelj obitelji“ za 2022. godinu je dm drogerie markt d.o.o.
Plaća – među najvažnijim razlozima za odabir poslodavca u 2022
Razlozi zbog kojih ispitanici glasaju, odnosno faktori koji utječu na izbor najpoželjnijih poslodavaca, nisu se bitno promijenili od prošle godine. Osim faktora plaće koji je sada među presudnim faktorima za izbor najpoželjnijih poslodavaca. Ključna 4 razloga za odabir najpoželjnijeg poslodavca u 2022. godini su:
- Dobar odnos prema zaposlenicima
- Pozitivno radno okruženje
- Sigurnost radnog mjesta
- Iznos plaće
O istraživanju
U dvomjesečnom istraživanju ove je godine nominirano 420 tvrtki za koje je glasovalo preko 15.000 ispitanika. Istraživanje je provedeno putem online ankete na portalu MojPosao.ba.
Što se tiče strukture ispitanika, u istraživanju su sudjelovale najviše osobe u dobi od 25 do 34 godine. Najveći broj ispitanika, njih 80% je zaposleno. Kada je riječ o načinu na koji su se upoznali s radom tvrtke za koju su glasovali, najviše njih 61% odgovorilo je preko zaposlenika te tvrtke, a 11% putem društvenih mreža.
Za odluku o promjeni tvrtke prvenstveno se navode sljedeći razlozi: niska plaća, loša atmosfera među radnim kolegama, loš odnos poslodavca prema zaposlenicima, preopterećenost poslom, nedostatak povratnih informacija za radni učinak.
Čak 39% ispitanika izjavilo je da bi bili spremni preseliti se u drugi grad kada bi dobili dodatne beneficije. Prednosti koje se očekuju od budućeg poslodavca su: fleksibilno radno vrijeme, druženja i izleti u organizaciji tvrtke, dodatni slobodni dani, rad od kuće te dodatni plaćeni zdravstveni pregledi.
Prema ovom istraživanju, najatraktivniji sektori za rad su: Maloprodaja, Telekomunikacije te Nafta i plin., prenosi acta.ba.