Arnold Schwarzenegger cijelo jedno poglavlje svoje nove knjige, Budi koristan, posvećuje umjetnosti komunikacije. Naslov poglavlja sažima cijeli život u samo tri riječi:
Prodaj, Prodaj, Prodaj.
Kada poduzetnici pitaju Schwarzeneggera za savjet, on im kaže da se usredotoče na promociju branda i njegovih proizvoda – i da počnu s najvažnijim proizvodom od svih – osnivačem.
Možete imati najčudesniju ideju, najfantastičniji plan, najbolji u klasi od gotovo svega. Ali ako nitko ne zna da postoji ili što je, onda je to gubitak vremena i truda. Moglo bi i da uopće ne postoji.
U knjizi Budi koristan, Schwarzenegger nudi četiri vrijedna komunikacijska savjeta koje je naučio prodajući svoj brand, svoje filmove i – kao guverner – svoje ideje.
1. Budite cjeloživotni student komunikacija.
Schwarzenegger je bio student komunikacija puno prije nego što je postao zvijezda.
S 15 je radio u željezariji gdje je gledao vlasnika kako prodaje svakakve stvari svim mogućim ljudima. Kada je par ušao kroz vrata, vlasnik je pazio na njihove reakcije, izražene (i neizražene) potrebe i, što je najvažnije, tko izgleda kao da donosi financijske odluke.
Nakon prodaje, vlasnik trgovine obratio bi se Schwarzeneggeru i ispitao ga o tome što je naučio: Tko je bio zainteresiran za proizvod? Tko se zainteresirao za razgovor tobom? Tko donosi odluke? Koga je trebalo uvjeriti da kaže da?
Komunikacija je vještina. A kao i kod svake druge vještine, ima puno toga za naučiti. Obratite pozornost na ljude koji to rade dobro.
2. Uključite ponavljanja.
Schwarzenegger zna da osvajanje pobjedničkog kruga u bilo kojem pothvatu zahtijeva “uključivanje ponavljanja”.
Kad je Schwarzenegger primijetio da se posvećena obuka proteže na prodaju i vještine javnog nastupa, na isti je način počeo pratiti svoj napredak kao komunikatora.
Na primjer, kad bi počeo držati govore, dodavao bi zareze na naslovnici svojih nacrta govora. “Znao sam da ću, kad dođem do deset ponavljanja, moći pristojno održati govor. Ali dvadeset ponavljanja značilo je da bih ga mogao razvaliti.”
Kada je radio je na svojim govorima za guvernera radio je kao da trenira za natjecanje. Vježbao je, tražio povratnu informaciju, mijenjao izričaj ili izbor riječi i ponovno vježbao.
Ubacite ponavljanja sa svakom prezentacijom i požnjet ćete uspjeh.
3. Most do prave teme.
Schwarzenegger je postao vješt u komunikacijskoj tehnici zvanoj “premošćivanje”. Prema Schwarzeneggeru, premošćivanje je komunikacijska tehnika koju svatko može koristiti kako bi preuzeo kontrolu nad raspravom i preusmjerio je prema temi koja bolje služi vašem planu.
Na primjer, kada se Schwarzenegger dođe u emisiju kako bi promovirao film, voditelji postavljaju mnogo pitanja koja nemaju nikakve veze s filmom. Schwarzenegger se prisjeća pojavljivanja u The Tonight Showu s Johnnyjem Carsonom, koji je bio fasciniran Schwarzeneggerovom evolucijom kao bodybuildera. “Kada ste počeli dizati utege?” upita Carson.
Schwarzenegger je shvatio da ako temeljito odgovori na pitanje, ne bih prodao niti jednu kartu Conanu. Dakle, prešao je most od pitanja do proizvoda koji je želio prodati.
“Počeo sam dizati s petnaest, ali kažem vam, s petnaest godina nisam znao da će me izgradnja mišića jednog dana navesti da igram Conana Barbarina…”
Ostanite usredotočeni na svoju poruku.
4. Učinite svoju poruku relevantnom.
Schwarzenegger je u kampanji za guvernera Kalifornije pokazao iznimnu sposobnost da složene poruke učini relevantnima za birače.
Na primjer, kad se guverner Schwarzenegger prisjeća kako je uvjeravao glasače da podrže infrastrukturni paket od 50 milijardi dolara, rekao je: “Rijetko sam koristio tehničke riječi poput ‘infrastruktura’ same po sebi. Umjesto toga, govorio sam o potrebi da popravimo naše stare ceste i izgradimo nove tako roditelji ne bi toliko dugo bili zaglavljeni u prometu i tako često propuštali nogometne treninge svoje djece.”
Koristite jednostavan jezik koji se odnosi na živote vaših slušatelja.
Način na koji komunicirate svoju priču je važan, kaže Schwarzenegger. Stoga uključite ponavljanja kako biste izgradili svoje prezentacijske vještine.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba