Europski odbor za zaštitu podataka donio je obavezujuću odluku kojom se vlasniku Facebook-a i Instagrama, kompaniji Meta zabranjuje korištenje osobnih podataka korisnika za ciljane reklame.
Odluka uvodi zabranu obrade osobnih podataka. Inače se koriste za ciljano oglašavanje na pravnim osnovama ugovora. Ovo je legitimni interes u cijelom Europskom ekonomskom prostoru. Saopćeno je iz Europskog odbora za zaštitu podataka (EDPB), prenosi BizLife.
Naredba je uslijedila nakon što je Meta saopćila da će korisnici Facebook-a i Instagram-a u Europi od ovog mjeseca moći da se pretplate na korištenje društvenih mreža bez ikakvog oglašavanja.
Meta je već najavila da će građanima u EU i Europskom ekonomskom prostoru dati priliku da odobre podatke. U studenom će ponuditi model pretplate u skladu s regulatornim zahtjevima, rekao je predstavnik Mete.
Meta predstavila pretplatu bez oglasa za Instagram i Facebook.
Odluka EDPB prisiljava irsko regulatorno tijelo za podatke. Ono ima nadležnost nad poslovanjem Mete u Europi. Kako bi u roku od dva tjedna poduzelo konačne mjere po tom pitanju. Zabrana će stupiti na snagu tjedan dana kasnije.