Još je rano za revoluciju umjetne inteligencije, ali tehnologija se već dokazuje kao koristan alat za tvrtke. Iako još uvijek postoji mnogo stvari koje umjetna inteligencija ne može učiniti, analiza podataka za predviđanje budućih ishoda jedno je područje u kojem umjetna inteligencija već pokazuje značajna obećanja.
Evo tri načina na koje umjetna inteligencija može pomoći u predviđanju budućnosti vašeg poslovanja.
Financijsko predviđanje
Predviđanje prihoda i drugih financijskih podataka odavno je sastavni dio strateškog odlučivanja. Iako se i konvencionalno predviđanje i predviđanje koje pokreće umjetna inteligencija uvelike oslanjaju na povijesne podatke, predviđanje umjetnom inteligencijom može identificirati uzorke iz velikih skupova podataka. Može ponuditi brza i točna predviđanja financijskog učinka i tržišnih trendova, prema Udruženju financijskih stručnjaka. Njemački tehnološki konglomerat Siemens primijetio je poboljšanje od 10 posto u financijskom predviđanju zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. A oko 52 posto rukovoditelja maloprodaje i pakirane robe široke potrošnje koje je anketirao Carl Marks Advisors planira ulagati u umjetnu inteligenciju za financijsko predviđanje.
Predviđanje preferencija kupaca
Prikupljanje podataka o ponašanju kupaca dobar je posao. Ali predviđanje što bi oni mogli željeti sutra može pomoći vašoj tvrtki da ostane ispred konkurencije. Sustavi za upravljanje odnosima s kupcima pokretani umjetnom inteligencijom identificiraju obrasce iz demografskih podataka i povijesti kupnje kako bi zajedno grupirali slične kupce. Ovaj proces, nazvan analiza klastera ili klasteriranje, može se koristiti za predviđanje želja kupaca i tržišnih trendova. Nike je 2019. kupio AI tvrtku Celect kako bi učinio upravo to.
Predviđanje zaliha
Predviđanje potreba za inventarom ključno je za održavanje dobro opskrbljenih fizičkih ili digitalnih polica. Premalo zaliha može značiti nezadovoljne kupce, ali previše može uzrokovati financijski pritisak. Na isti način na koji se umjetna inteligencija može koristiti za predviđanje preferencija kupaca, ona također može predvidjeti koji bi proizvodi ili usluge uskoro mogli biti traženi. I to koristeći kombinaciju povijesnih podataka i tekućih trendova. AI također može uzeti u obzir vrijeme proizvodnje raznih artikala kako bi upozorila vlasnike tvrtki kada će možda trebati obnoviti svoje zalihe. Div e-trgovine Amazon jedan je od trgovaca koji trenutno koriste umjetnu inteligenciju kako bi osigurali da proizvodi budu dostupni u pravim količinama točno onda kada ih kupci trebaju.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba