Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Europsko tržište automobila pod pritiskom zbog kineske konkurencije

Vodeći proizvođači na europskom tržištu automobila kažu da su sve zabrinutiji zbog prijetnje od niskobudžetnih kineskih električnih vozila. Ali su optimistični da mogu obraniti svoj tržišni udio.

Prodaja vozila proizvedenih u Kini, potpuno električnih i s unutarnjim izgaranjem, značajno je porasla u posljednjih nekoliko godina. Ne samo od kineskih proizvođača automobila, kao što su MG i BYD, već i od uvoznih poput Tesle, Dacie i BMW-a.

Prošle godine je u Europi prodano oko 300.000 potpuno električnih automobila proizvedenih u Kini. U usporedbi sa 150.000 u 2021. godini, prema nedavnom istraživanju Rhodium Groupa.

Očekuje se da će Europska komisija objaviti rezultate istrage o podršci Pekinga domaćoj industriji električnih vozila. S mogućim povećanjem tarifa na oko 30 posto s trenutnih 10 posto, piše Index.

Europa sprema odgovor kineskom rušenju cijena

Šefica Europske komisije Ursula von der Leyen prošle godine je upozorila na poplavu jeftinih električnih vozila čije su cijene umjetno snižene kineskim državnim subvencijama.

Na primjer, BYD kaže da će sljedeće godine početi prodavati svoj kompaktni električni automobil Seagull u Europi po cijeni manjoj od 20.000 eura. Iako se Seagull u Kini prodaje za oko 10.000 eura. Što znači da ima puno prostora za manevar u cjenovnom ratu. BYD je prošle godine pretekao Teslu kao najveći svjetski proizvođač električnih vozila.

Dok proizvođači automobila čekaju odluku Komisije, pripremaju se za konkurenciju s Kinezima u tehnologiji, ako ne i u cijeni.

Direktor marketinga Hyundai Europe Andreas-Christoph Hofmann rekao je da vode interne rasprave o tome kako se nositi s rastućom kineskom konkurencijom. I koje mjere može poduzeti kako bi obranio svoju tržišnu poziciju.

“Stvarno bismo trebali ostati vjerni svojim korijenima i našim prednostima i jedinstvenim prodajnim točkama”, rekao je Hofmann na nedavnom Reutersovom događaju o budućnosti automobilske industrije u Münchenu. “Jačanje naših snaga moglo bi biti dobar početak. Tržište i kupci će odlučiti.”

“Vrijeme istječe”

Volkswagen Grupa, u međuvremenu, poziva europske vlasti da uspostave regulatorni okvir tijekom sljedećih nekoliko godina kako bi se osigurala opstojnost njemačkih i drugih domaćih proizvođača automobila. U suprotnom, VW neće biti u ravnopravnoj poziciji za realnu konkurenciju s Kinezima u troškovima, rekao je Thomas Schmall, član uprave VW-a zadužen za tehnologiju, prenosi Reuters.

“Trebamo neku vrstu glavnog plana. Vrijeme nam istječe. Imamo dvije do tri godine. Ako ne, njemačka industrija će stvarno teško preživjeti”, rekao je.

Ova pojačana kineska konkurencija stavlja naglasak na brzinu kao ključni diferencirajući konkurentski faktor. “U prošlosti je veličina bila važna. Danas je to brzina”, dodao je Schmall.

“Za tango je potrebno dvoje”

Konkurencija iz Kine i druge velike promjene u industriji, poput elektrifikacije i digitalizacije, imaju potencijal radikalno preoblikovati europski automobilski sektor do kraja desetljeća, rekli su Schmall i drugi.

Jedno rješenje su partnerstva. Već sada je Stellantis udružio snage s kineskim Leapmotorom kako bi prodavao i potencijalno proizvodio kineska razvijena električna vozila u Europi.

Schmall kaže da je “za tango potrebno dvoje”, dok proizvođači automobila traže nove potencijalne partnere. Što se tiče brzine, Schmall se figurativno izrazio: “Bit će to rock and roll i sigurno će biti manje plesača na plesnom podiju.”

Troškovi će se smanjivati, ali vrlo pažljivo

Europski proizvođači automobila ne bore se samo s kineskom konkurencijom, kažu.

Još jedna prepreka su europske regulative. Odnosno “pravila u skladu s kojima treba raditi u Europi”, koja su učinila automobile skupljima u posljednjih dvadeset godina, rekao je generalni direktor Renaulta Italija Raffaele Fusilli na Reutersovom događaju.

Kako bi se borio protiv toga, Renault želi smanjiti troškove proizvodnje za 40 posto do 2027. godine. Ali i smanjiti vrijeme proizvodnje za jednu trećinu. Istovremeno, cilj je također biti dugoročno profitabilan.

“Svi žele biti održivi i zeleni, ali također moramo biti profitabilni”, rekao je Fusilli. “Svi žele ići u raj, ali nitko ne želi umrijeti.”

To znači duboke promjene za Renault, uključujući “vjerojatno” uvođenje manjih, učinkovitijih baterija po nižoj cijeni.

Proizvođač automobila ne planira smanjiti broj zaposlenih ili tvornica, već planira rast, rekao je Fusilli.

Fusilli ostaje uvjeren da, unatoč rastućim prodorima iz Kine, “ima dovoljno vremena za popunjavanje jaza”.

“Europski proizvođači automobila će uspjeti, iako ne preko noći”, rekao je pa dodao: “To će se dogoditi, čak i ako ne brzo. I pobijedit ćemo.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno