Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Iznenadne promjene u Nestle-u

Najveći svjetski proizvođač hrane Nestle iznenadnim potezom smijenio je svog izvršnog direktora Marka Schneidera. Razlog su slabi rezultati te švicarske prehrambene grupe, rekla su Reutersu tri izvora upoznata sa situacijom.

Švicarska kompanija najavila je Schneider-ov odlazak kasno u četvrtak nakon sastanka upravnog odbora . Zamjenit će ga veteran Laurent Freixe, koji će biti novi izvršni direktor. Time je okončan gotovo osmogodišnji mandat 58-godišnjeg Nijemca na čelnoj dužnosti u kompaniji. Podsjećamo, ovo je bio prvi autsajder na čelu Nestlea u gotovo 100 godina.

Iz Nestle-a su odbili iznijeti dodatne pojedinosti, izuzev komentara na konferenciji s investitorima u jučer. Na istoj je predsjednik Paul Bulcke rekao da je upravni odbor zajedno sa Schneider-om procijenio trenutno okruženje i da su se zajedno složili da naprave promjenu. Schneider nije odmah odgovorio na Reutersov zahtjev za komentarom.

Analitičar istraživačke kompanije Bernstein Bruno Monteyne rekao je da je Schneider nedavno jasno dao do znanja da očekuje da će se zadržati kroz dulje razdoblje. Iznenadan potez “još je jedan znak da ovo nije planirana tranzicija. To očito nije ni njegov izbor, jer bi inače vjerojatno imao lakšu tranziciju”, rekao je.

Nestle u problemima u poslovanju

Dionice Nestle-a dosegnule su rekordnu cijenu u siječnju 2022. godine. Grupa je bilježila procvat izazvan pandemijom, ali im cijena pada od svibnja 2023. godine nakon niza problema. Kompanija se suočila s neispunjenim očekivanjima u vezi dobiti i pogoršanih smjernica u vezi poslovnih rezultata.

Nestle-ov omjer tržišne cijene dionice i dobiti kompanije po dionici koji se koristi za mjerenje relativne vrijednosti dionica kompanije iznosi 17.7 posto. Ovo je pad s više od 25 koliko je iznosio u lipnju 2022. godine. Nestleov omjer iznad je prosjeka industrije robe namijenjene širokoj potrošnji koji iznosi 10, ali je niži od omjera konkurentskog Unilevera od 18.5 posto.

U petak su Nestleove dionice oslabile oko 1.8 posto i bile među najvećim gubitnicima u Europi. Pad je uslijedio nakon Freixeova imenovanja, što pokazuje koliko su investitori bili uznemireni neočekivanom promjenom izvršnog direktora.

Među faktorima koji pritišću cijenu dionice analitičari izdvajaju neizvjesnost oko toga može li Nestle postići svoje ciljeve za 2024. i 2025. godinu. Pored togazabrinuti su da bi novi izvršni direktor mogao smanjiti smjernice o dobiti budući da se više fokusira na rast prodaje nego na marže.

“Mišljenja smo da je sadašnji izvršni direktor prilično uvučen u sklapanje previše poslova, često u potrazi za rastom kroz skupe akvizicije. Sviđa nam se činjenica da novi izvršni direktor potječe iz dugogodišnjeg tradicionalnog Nestleovog okruženja. Mislimo da će restriktivniji pristup alokaciji kapitala biti dobar za poslovanje u srednjoročnom razdoblju”, rekao je izvršni partner u Latitude Investment Managementu Freddie Lait Lait. Latitude više ne posjeduje dionice Nestlea, “preferirajući u posljednje vrijeme Unileverove”, rekao je, a prenosi Index.

Zaostaju za konkurentima

Freixe, 62-godišnji Francuz, koji je radio za Nestle gotovo 40 godina, smatra se insajderom prehrambene industrije, sa širokom mrežom izvršnih direktora i stručnjaka unutar i izvan švicarske grupe. Odmah je obećao da će usmjeriti Nestle na organski rast, a ne na akvizicije. Očekuje se da će povećati Nestleov fokus na prodaju i marketing nakon što je kompanija zaostala za konkurentima poput Danonea i Unilevera.

Od početka godine Nestle-ove dionice izgubile su 10.3 posto na vrijednosti. U usporedbi, Danoneove dionice su ojačale 3.9 posto, a Unileverove 29 posto. Analitičari u tom segmentu industrije kažu da se Nestle previše oslanjao na povećanje cijena. Ovo je pogodilo njegov obujam prodaje jer su se kupci koji oskudijevaju u novcu okrenuli jeftinijim brendovima.

Freixe će morati svoj rad usmjeriti jačanju tržišnog udjela. Fokusirati se na povećanje obujma prodaje na otežanom tržištu za kompanije koje se bave robama za široku potrošnju. “Uvijek će biti izazova, ali mi imamo neusporedivu snagu. Možemo strateški pozicionirati Nestle da vodi i pobjeđuje svugdje gdje poslujemo”, rekao je Freixe u petak.

Nestle se treba vratiti korjenima kompanije

Navikao je na izazove jer je vodio Nestleovo europsko poslovanje nakon globalne financijske krize prije no što je preuzeo poslovanje u obje Amerike. Nedavno je bio na čelnoj dužnosti u Latinskoj Americi. Posljednjih godina ova regija je zabilježila snažan rast. S rastom organske prodaje za tu regiju od 2.7 posto u prvih šest mjeseci ove godine, većim od povećanja od 2.1 posto za tvrtku u cjelini.

Njegov prioritet kao stručnjaka za prodaju i marketing trebao bi biti povratak korijenima kompamije. Smatra analitičar u Bank Vontobel Jean-Philippe Bertschy, aludirajući na potrebu za fokusom na tržišta, brendove. Također, neophodno je razumijevanje potreba i ponašanja svojih kupaca.

“Ako pogledate uspješne prehrambene kompanije u posljednje vrijeme, poput Lindta i Danonea među ostalima, sve one na čelnim mjestima imaju ljude iz marketinga i prodaje”, izjavio je.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno