Prije deset godina, Uniqlo je bio gotovo nepoznat izvan Japana. Danas je postao ozbiljan konkurent velikim brendovima poput H&M-a i Zare. Njihov uspjeh temelji se na potpuno drugačijoj strategiji od tipične brze mode. Fokusiraju se na bezvremenske komade, praktičnost i kvalitetu umjesto na prolazne trendove i količinu.
Jedan od ključnih proizvoda koji su ih proslavili je njihova popularna torba. U 2022., TikTok video s torbom nazvanom “milenijska Birkinica” izazvao je globalni interes. Torba je postala hit, a njenu popularnost su počeli pratiti i drugi brendovi. Do 2024. godine, taj je proizvod postao centralni dio Uniqlo strategije.
Kanoko Takenokuchi, direktorica globalne prodaje, istaknula je važnost društvenih mreža u njihovom uspjehu. Naglasila je kako se fokusiraju na proizvode koje kupci vole i stalno kupuju. Razvoj ove torbe počeo je još 2019. godine. Tim od 30 zaposlenika testirao je prototip kako bi osigurao funkcionalnost i praktičnost.
Uniqlo se smatra tehnološkom tvrtkom, a ne samo modnim brendom, što često naglašava osnivač Tadashi Yanai. Njihov poslovni model razlikuje se od konkurenata. Dok Zara brzo reagira na trendove i proizvodi u roku od dva tjedna, Uniqlo planira proizvodnju godinu dana unaprijed. Proces uključuje praćenje reakcija kupaca i rješavanje problema u proizvodnji.
Zaposlenici prolaze temeljitu obuku od tri mjeseca kako bi pružili najbolju uslugu kupcima. Tvrtka pridaje veliku važnost edukaciji osoblja i njihovim radnim uvjetima. Nedavno su povećali plaće prodajnom osoblju i zaposlenicima u sjedištu za 11 posto, kako bi privukli i zadržali talente.
2500 trgovina u 25 zemalja
Uniqlo danas ima 2500 trgovina u 25 zemalja, a njihovi proizvodi dostupni su i online. Tvrtka ima tržišnu kapitalizaciju od 98 milijardi eura i cilj postati najveći prodavač masovne odjeće na svijetu. Njihova filozofija “odjeća za svakoga” osigurava da njihovi komadi nadilaze spol, dob i etničke granice.
U financijskoj godini koja je završila 31. kolovoza 2024., Fast Retailing je ostvario prihode od 17 milijardi eura. Operativna dobit iznosila je 2,3 milijarde eura, dok je Uniqlo International zabilježio bolje rezultate od japanskog tržišta. Prihodi Uniqlo Internationala bili su 8,8 milijardi eura, uz operativnu dobit od 1,4 milijarde eura.
U Japanu je zimska kolekcija imala loš početak zbog toplog vremena, ali kasnije je zabilježen rast od 12 posto. Poboljšanje se pripisuje strateškim zalihama ljetnog asortimana i jačim marketinškim aktivnostima. Uniqlo International ostvario je rekordne rezultate u 2024. godini, s povećanjem prihoda od 19 posto.
Europska i sjevernoamerička tržišta ostvarila su značajan rast, N1 Info. Prihodi u Sjevernoj Americi porasli su za 33 posto, a operativna dobit za 65 posto. Europska podružnica povećala je prihode za 45 posto, dok je dobit porasla za 70 posto. Ključna tržišta ostaju Kina i Hong Kong, unatoč izazovima poput smanjene potrošnje.
Očekuje se daljnji rast prihoda u Kini i Južnoj Koreji, dok se globalno poslovanje nastavlja širiti. Uniqlo planira održati strateški rast i osigurati konkurentsku prednost u nadolazećim godinama.