Srijeda, 12 veljače, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Dionice BYD-a dosegle rekordnu razinu nakon uvođenja DeepSeek umjetne inteligencije

Dionice kineskog giganta električnih automobila BYD dosegnule su rekordnu razinu u trgovanju u Hong Kongu u utorak. Naime, tvrtka je rekla da u svoje automobile uvodi pomoć vozaču uz pomoć DeepSeeka, nakon što je prethodno zauzela oprezniji pristup tehnologiji autonomne vožnje.

Dionice su u utorak ujutro porasle za više od 4% na najvišu vrijednost svih vremena od 345 hongkonških dolara (44,24 USD), prije nego što su smanjile dobit. Dionice su skočile gotovo 21% prošli tjedan.

Napredna pametna vožnja postat će standardna sigurnosna značajka slična sigurnosnim pojasevima i zračnim jastucima, rekao je osnivač i predsjednik BYD-a Wang Chuanfu na događaju lansiranja usmjerenom na Kinu koji se prenosi uživo u ponedjeljak kasno navečer.

Proizvođač automobila objavio je da izdaje “DiPilot”, sustav potpomognute vožnje u cijelom asortimanu automobila, koji uključuje jeftino vozilo od 69.800 juana (9.555 USD).

To čini BYD vjerojatno prvim proizvođačem automobila u Kini koji nudi takve napredne mogućnosti pomoći vozaču za vozila ispod 70.000 juana, rekli su analitičari Nomura u bilješci od utorka. “BYD mijenja svoju strategiju tržišnog natjecanja s prošlogodišnjeg rezanja cijena na nadogradnju funkcija 2025.”, rekli su analitičari.

BYD kao lider u uvođenju novih značajki

BYD je također rekao da integrira umjetnu inteligenciju kineskog startupa DeepSeek u barem najnapredniju verziju novog sustava pomoći vozaču, piše CNBC. Takvi sustavi koriste kombinaciju softvera, umjetne inteligencije i kamera ili drugih senzora za upravljanje vozilom, smanjujući potrebu za ljudskom intervencijom.

“DeepSeek integracija je vrlo značajna,” rekao je Tu Le, osnivač i izvršni direktor Sino Auto Insightsa, “jer sada postoji domaća samostalna AI tehnologija s kojom BYD može raditi kako bi ponudio ekvivalentne inteligentne značajke koje nude njihovi konkurenti.”

“Ovim se BYD vraća na mjesto s kojega diktira tempo tehnoloških značajki“, rekao je. Istaknuo je da je tvrtka prije zaostajala za svojim kineskim konkurentima.

Prije više od dvije godine, kineski proizvođači automobila počeli su nuditi značajke pomoći vozaču kao način da se istaknu na kineskom tržištu električnih automobila koji je žestoko konkurentan. Ali uprava BYD-a je rekla investitorima u ožujku 2023. da je, kada je riječ o “pametnoj vožnji”, teško utvrditi odgovornost u slučaju nesreće u kojoj sudjeluju autonomna vozila. No primijetili su da napredna tehnologija potpomognute vožnje ima potencijal poboljšati ukupnu sigurnost.

U ponedjeljak je BYD rekao da takozvana pametna vozila mogu poboljšati sigurnost na cestama praćenjem uvjeta na cestama i izbjegavanjem opasnosti. Dok će veliki podaci i modeli umjetne inteligencije poboljšati tehnologiju s vremenom.

Više od 20 modela s BYD-ovom novom tehnologijom za pomoć vozaču lansirano je u ponedjeljak. Proizvođač automobila, koji se brzo širi u inozemstvo, nije rekao ništa o globalnoj dostupnosti.

Tesla još uvijek čeka odobrenje

Uvođenje pomoći vozaču u Kini suočeno je s regulatornim ograničenjima, iako je sve veći broj lokalnih vlasti dopustio da više automobila koristi softver za potpomognutu vožnju na zakrčenim gradskim ulicama.

Kineski startup Xpeng bio je rani pokretač. Prvi je uveo pomoć vozaču za gradske ceste u svom matičnom gradu Guangzhou u rujnu 2022., prije nego što se proširio na Shenzhen i Šangaj početkom 2023. Do veljače 2024. Xpeng je rekao da je značajka bila upotrebljiva u većem dijelu Kine. Tvrtkin brend za masovno tržište Mona lansirao je svoj prvi automobil u kolovozu s nekim mogućnostima pomoći vozaču.

Konkurentski automobili tvrtke Li Auto, Huawei partneri, Nio i Xiaomi tvrde da nude neke funkcije pomoći vozaču, poput automatskog parkiranja. Nekoliko proizvođača automobila koristi Nvidijine čipove za automobile.

Teslina najnaprednija inačica pomoći vozaču, nazvana “Full-Self Driving”, tek treba dobiti odobrenje Pekinga unatoč opetovanim izjavama Elona Muska da bi mogla biti dostupna u Kini, već krajem 2024. U razgovoru o zaradi u siječnju, Musk je kašnjenje pripisao američkim i kineskim ograničenjima koja sprječavaju Teslu da brzo razvije lokalno usklađenu verziju softvera za pomoć vozaču.

Iako integracija DeepSeeka povećava konkurentsku prednost BYD-a, Brian Tycangco, analitičar u Stansberry Researchu, upozorio je da suradnja “povećava vjerojatnost da će se BYD vozila suočiti s većim poteškoćama pri ulasku na zapadna tržišta poput SAD-a zbog razloga nacionalne sigurnosti.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno