Srijeda, 19 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Audi u restrukturi poslovanja zatvara 7.500 radnih mjesta

Proizvođač luksuznih automobila Audi objavio je da će u matičnoj Njemačkoj ukinuti 7.500 radnih mjesta do kraja 2029. Nakon pada dobiti i prihoda pod pritiskom slabe potražnje i oštre konkurencije.

Uprava i radničko vijeće dugo su raspravljali o mjerama štednje i u ponedjeljak postigli su dogovor o konceptu. Do 2027. bit će ugašeno 6.000 radnih mjesta i još 1.500 do kraja 2029., uz napomenu uprave da je cilj smanjiti birokraciju, a ne gasiti radna mjesta u proizvodnji.

Prvotni plan predviđao je 12 tisuća otkaza, naglasio je predsjednik radničkog vijeća Jörg Schlagbauer.

Nijedan radnik neće dobiti otkaz do kraja 2033. godine, pojasnio je predsjednik upravnog odbora Gernot Döllner. Naznačivši da će program koji jamči radna mjesta biti produljen za četiri godine. Broj radnika bit će smanjen kroz dobrovoljni i odlazak radnika u mirovinu i kroz istek ugovora.

Restruktura poslovanja

„Audi mora postati brži, agilniji i učinkovitiji. Jasno je da to neće biti moguće bez prilagodbe radne snage”, ustvrdio je predsjednik upravnog odbora.

Plan otkaza trebao bi u kombinaciji s drugim smanjenim naknadama za zaposlenike donijeti uštede veće od milijardu eura godišnje na srednji rok. Mjere uključuju i smanjenje plaća i izmjene u programu raspodjele dobiti koja će biti smanjena kroz razdoblje od nekoliko godina.

Uprava je lani isplatila 8.840 eura po radniku za rezultate u 2023. godini. Najavili su istodobno osam milijardi eura ulaganja u proizvodnju u Njemačkoj.

“Pozicioniramo Ingolstadt i Neckarsulm da budu snažni i fleksibilni za izazovan prijelaz na električnu mobilnost”, rekao je Döllner.

Pad potražnje

U utorak kompanija je objavila da joj je prihod lani pao za 7,7 posto, na 64,5 milijardi eura.

Dobit nakon poreza potonula je za 33 posto, na 4,2 milijarde eura. Grupa je lani kupcima isporučila 1,69 milijuna automobila, za 12 posto manje nego u 2023.

Uteg prošlogodišnjim rezultatima bili su slaba potražnja i žestoka konkurencija na međunarodnoj razini, ističu. U prvoj polovini godine imali su problema i s nestašicom dijelova za veće motore, a bili su prisiljeni i zatvoriti tvornicu u Bruxellesu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno