Nedjelja, 19 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

‘Barbenheimer’: u čemu je tajna velike zarade?

Najveći holivudski vikend na kino blagajnama u godinama nisu potaknuli superjunaci, Jediji ili nastavci popularnih filmova. Naravno, tu su velika imena: Barbie, kultna modna lutka; Oppenheimer, otac atomske bombe. I, naravno, redatelji Greta Gerwig i Christopher Nolan.

Ali ono što je izdvojilo “Barbenheimer” jeste svježe pripovijedanje, strah od propuštanja kulturnog trenutka i želja da se filmovi dožive na najvećem mogućem platnu.

Napravili su sjajan posao pozicionirajući ga kao film koji ne samo da treba gledati u kinima, već i sa svojim prijateljima u kinu.

Mike Polydoros, izvršni direktor tvrtke za kino marketing PaperAirplane Media

‘Na raskrižju’

Povijesna kombinacija na kino blagajnama Warner Bros.-ove “Barbie” i Universalovog “Oppenheimera” stigla je u vrijeme kada ni najpouzdaniji franšizni filmovi nisu uspjeli privući publiku.

Marvelovi i DC filmovi ne povlače istu prodaju ulaznica kao prije pandemije Covid-19. Niti novi dijelovi filmskih serijala kao što su Nemoguća misija, Brzi i žestoki, Indiana Jones i Transformers.

Nostalgija za filmom više nije dovoljna da inspirira potrošače da se ustanu sa svojih kauča i odu u kina, piše CNBC.

Industrija je na raskrižju. Uspjeh ‘Oppenheimera’ i ‘Barbie’ pokazuje zašto studiji moraju početi razmišljati više izvan okvira,  i dati kreativnim talentima prostora da rade ono što znaju najbolje. Prošli su dani kada se brand jednostavno može nalijepiti na proizvod i očekivati da će se ljudi pojaviti u gomilama samo zato što su to već učinili ili zato što algoritam sugerira da hoće.

Shawn Robbins, glavni analitičar na BoxOffice.com

Zajedno su “Barbie” i “Oppenheimer” tijekom prva tri dana prikazivanja u kinima zaradili 244,5 milijuna dolara – 162 milijuna za “Barbie” i 82,5 milijuna za “Oppenheimera”.

Dodajući prodaju ulaznica za Paramountov najnoviji film “Mission: Impossible”, Sonyjev “Spider-Man: Across the Spider-Verse” i “The Sound of Freedom” studija Angel Studios, kino blagajne su preko vikenda premašile 311 milijuna dolara, četvrti najveći prihod vikendom u povijesti.

„Strah od propuštanja“

“Barbenheimer” povijesni vikend također je bio potaknut osjećajem hitnosti, koji je nedostajao kino blagajnama posljednjih mjeseci.

Strah od propuštanja tako posebnog trenutka motivirao je ljude da pogledaju jedno ili oboje, možda ranije nego inače.

Publika je bila privučena da vidi “Oppenheimera” na najvećem mogućem platnu. Ili u specijaliziranim kinima koja su prikazivala ekskluzivne 70 mm snimke Nolanova biografskog filma. Budući da redatelj izbjegava računalno generirane slike u korist praktičnih efekata i poznat je po stvaranju snažnih vizualnih prikaza, Nolanovi filmovi postali su kinematografija događaja,.

Što se tiče “Barbie”, publiku je jako privlačilo zajedničko iskustvo oblačenja u ružičastu boju žvakaće gume i izlaska u velikim grupama, i, naravno, Gerwig, koja je poznata po oštrim, duhovitim dijalozima i fokusu na priče inspirirane ženama.

Dostojan memea

Još jedan dio privlačnosti bila je činjenica da su dva filma tako drastično različita.

“Jedni drugima su pridonijeli uspjeh memeom Barbenheimer. Jer je organski preuzeo svijest pop kulture i prešao na mainstream kanale koji inače ne uključuju filmove u svoj ležerni dnevni diskurs”, rekao je Robbins.

Napomenuo je da bi oba filma bez obzira na to bila hit na kino blagajnama. Ali mističnost njihovog početka prikazivanja na isti dan podigla je njihove profile na potpuno novu razinu.

Trend gledanja oba filma u istom danu vrijedan memea, natjerao je stotine tisuća ljudi u kina. Obično bi dva filma koja stignu istog vikenda iz suparničkih studija dovela do kanibalizacije prodaje ulaznica.

“Činjenica da je bila slučajnost bila je istaknuti element”. Rekao je Robert Thompson, profesor na Sveučilištu Syracuse i stručnjak za pop kulturu. “To što ovo nije dio marketinške sheme odozgo prema dole dalo je dodatni napon.”

Opsesija “Barbenheimerom” još nije završila.

IMAX ekrani od 70 mm na kojima se prikazuje “Oppenheimer” rasprodani su tjednima koji dolaze, a “Barbie” nastavlja privlačiti gledatelje čak i radnim danima.

Ovi se filmovi neće suočiti sa značajnijom konkurencijom do kraja ljeta, što znači da bi nakon njihovih zvjezdanih vikenda otvaranja trebao uslijediti snažan opstanak u zadnjim tjednima ljeta i ranoj jeseni. To je doista dvojac koji će ući u anale filmske povijesti.

Shawn Robbins, glavni analitičar na BoxOffice.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno