Istraživanje: Što mladi očekuju od poslodavca
Mogućnost kombiniranja rada na daljinu i u uredu izrazito je važna za 29 posto mladih, dok njih 19 posto želi stalno raditi na daljinu. Za 29 posto mladih je važno da imaju fleksibilno radno vrijeme
Brend poslodavca značajno utječe na zapošljavanje, ali i na poslovni uspjeh tvrtke. Stoga se tvrtke širom svijeta trude graditi svoj brend kao poslodavca te sustav vrijednosti i korporativnu kulturu koja će privući i zadržati kvalitetne zaposlenike. Zadatak je tim izazovniji što je na tržištu rada nekoliko generacija, a svaka ima svoje poglede i zahtjeve.
Reputacija dobrog poslodavca i pozitivna radna kultura izuzetno su važni za mlade generacije koje po prvi put izlaze na tržište rada, ali i za pripadnike starijih generacija.
Kako bi uspješno privukli mlade zaposlenike, mnogi poslodavci ulažu značajan trud i resurse u razumijevanje njihovih očekivanja. Generacije koje se nazivaju ‘Gen Z’ i ‘Milenijalci’ heterogene su u pogledu potreba i stavova. Uz to, očekivanja mogu varirati i ovisno o struci ili industriji u kojoj se mlada osoba zapošljava.
Agencija za istraživanje tržišta Improve u svom je istraživanju dala općenitiji pogled na generacijske razlike glede kriterija pri izboru poslodavca i radnog mjesta.
Kada su u pitanju kriteriji koji su u vrhu po važnosti – visina plaće, sigurnost radnog mjesta te dobri međuljudski odnosi, ne uočavaju se značajne razlike po dobi. Drugim riječima, to su top kriteriji u svim dobnim grupama.
Očekivanja u pogledu ravnoteže između poslovnog i privatnog života također su pri vrhu po važnosti. Ovdje prednjače osobe između 36 i 49 godina jer su obiteljske obveze mnogima najintenzivnije baš u tom životnom razdoblju.
Ono što je važno velikom dijelu mladih, ali i onih srednje dobi, je percepcija mogućnosti napredovanja kao i profesionalnog razvoja odnosno stjecanja novih znanja i vještina. To kao izrazito važno navodi 48 posto onih ispod 35 godina starosti i 40 posto onih u dobi od 36 do 49 godina.
Mladi zaposlenici (dobi do 35 g) u odnosu na starije žele i više fleksibilnosti u pogledu mjesta rada. Mogućnost kombiniranja rada na daljinu i u uredu izrazito je važna za 29 posto mladih. Njih 19 posto bi željelo stalno raditi na daljinu. Također pokazuju tendenciju veće važnosti fleksibilnog radnog vremena (za 29% mladih to je izrazito važno).

Cilj svakog poslodavca nije samo privući, nego i zadržati kvalitetne zaposlenike. Trendovi pokazuju da su mladi, u odnosu na starije, manje skloni duže ostati kod istog poslodavca. U ispitnom uzorku zaposlenih mladih, 37 posto izjavljuje da u sljedećih godinu dana planira promijeniti tvrtku u kojoj sada radi (isto planira 23% istraživanje onih u dobi od 36 do 49 godina te 13% starijih od 50 godina).
Za poslodavce je korisno na ciljanoj skupini mladih zaposlenika istražiti svaki od ključnih kriterija (kako ih prepoznaju, što unutar svakog žele i očekuju), sagledati potrebe i mogućnosti same kompanije te artikulirati prioritete u daljnjem razvoju pristupa u privlačenju mladih.
Istraživanje je provedeno tijekom travnja 2022. godine na 344 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.
Izvor:tockanai.hr