Srijeda, 24 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Jedno poskupljenje i korisne lekcije – što su između redaka rekle najveće tvrtke?

Još jedan mjesec (veljača), još jedno poskupljenje, još jedno dopisivanje i pravdanje i opet sve to plaćaju krajnji korisnici. Točnije, ovaj mjesec Apple je podigao cijenu odnosno postotak za usluge Metine trgovine aplikacijama prilikom svakog ‘boosta’ ili promocije. Očekivano, Zuckerberg se oglasio, Appleov glavni čovjek šuti. Ovo povećanje cijene platit će krajnji korisnici jer Meta nema namjeru odreći se svoje zarade kako bi apsorbirala dio novih troškova.

No, što su poslovni analitičari iz cijele ove situacije uzeli kao poučno i važno, a što bi svi u gospodarstvu trebali znati? Što između redaka kažu ključni ljudi najvećih svjetskih kompanija?

Nije meta krivat

Zakon o digitalnim tržištima (DNA) za EU donio je novosti koje se, među ostalim, izravno tiču ​​Applea i njegovog iOS App Storea. Ukratko, ovaj će zakon staviti Apple u grlo konkurenciji, što tvrtka tumači kao okidač za povećanje postotaka koji joj pripadaju na svakoj transakciji. Najavili su poskupljenje od podebljanih 10 posto.

Ova promjena i Appleova odluka da više naplaćuje svoje usluge, povlače sve duž lanca digitalnih transakcija. Tako se oglasio Zuckerberg (Meta) u svom postu na blogu:

“Appleova naknada za uslugu rezultat je ažuriranja smjernica koje je Apple izradio za pregled App Storea. Od ovog mjeseca, kada oglašivač koristi Facebook ili Instagram iOS aplikaciju za promociju objave, naplaćivat će mu Apple. Koji zadržava naknadu od 30 posto od ukupne uplate oglasa. Ovu naknadu zadržava Apple, a ne Meta.”

Zuckerberg dalje navodi da se Meta mora pridržavati novih Appleovih pravila ili ukloniti promociju objave. Dodao je da bi druga opcija štetila malim tvrtkama. Jer bi opcija App Store bila manje vidljiva, uskraćujući vlasnicima malih tvrtki vrijedan način promoviranja svog poslovanja.

Poskupljenje samo zbog Applea

Svi će Zuckerbergovu najavu da će Facebook, Instagram i druge Meta aplikacije početi koristiti Appleov sustav plaćanja te prihvatiti uvjete od 30 posto svoje naknade svi shvatiti kao nezadovoljstvo i ogorčenje. No, tek će svaki korisnik Meta oglašivačkih usluga u praksi vidjeti koliko je to poskupljenje. Jer, kako je rekao Zuckerberg, njegova tvrtka s tim nema nikakve veze. A najavljeno poskupljenje osjetit će krajnji kupci ili male tvrtke do kojih je Zuckerbergu stalo.

Jedan od trenutno najuglednijih poslovnih analitičara, Jason Ayten, Zuckerbergove je najave shvatio ovako:

Meta, kao što vidite, nije sretana zbog cijele ove situacije. No zanimljiva je Zuckerbergova ideja da bi sprječavanje malih poduzeća da promoviraju svoje postove značilo da bi bile oštećene. Mislim da bi to otežalo poslovanje i manje bi se male tvrtke oglašavale, ali to nije šteta. Ono što bi stvarno moglo biti oštećeno je Metino poslovanje i njihov prihod od oglašavanja.”

Ako doista želi učiniti pravu stvar za mala poduzeća, Meta bi jednostavno mogla apsorbirati ovaj trošak. No, naravno, kao i svaka tvrtka, Meta želi zadržati sav novac koji naplati korisnicima. Želi zaraditi više, a ne manje. “Dakle, umjesto da preuzme dio novih troškova, Zuckerberg ih prebacuje na korisnike dok inzistira na tome da znaju da je sve to zbog Applea”, zaključio je Eyten.

Kad ne kažeš ni riječ

Uslijedilo je više komentara i analiza Zuckerbergove najave i opravdanosti najave poskupljenja:

  • Mora vam se svidjeti što Meta ovo povećanje cijene naziva ‘Apple Service Fee’. S druge strane, ne mora biti tako. Granični trošak za Metu dopuštanja nekome da promovira objavu na Instagramu ili Facebooku je nula dolara. Nema troškova proizvodnje – digitalni oglasi su najjeftinija i najprofitabilnija stvar koju možete prodati. Zato Meta vrijedi milijardu dolara (Sara Perez).
  • Ova najava je zapravo drugi put u proteklih nekoliko tjedana da je Meta izašla protiv Applea. Prvi put se to dogodilo tijekom tromjesečnog izvješća tvrtke kada je Mark Zuckerberg odgovorio na pitanje o promjenama koje je Apple napravio u App Storeu kako bi odgovorio na Zakon o digitalnim tržištima u EU (Natasha Lomas).
  • Stvar je u tome da ovo nije hvale vrijedan Zuckerbergov potez. Ne mislim da postoji način da njegovi komentari u tromjesečnom izvješću ili postu na blogu na stranici uvjere izvršnog direktora Applea Tima Cooka ili bilo koga drugog u Appleu da promijeni mišljenje (Jason Ayten).

Nabijanje cijena i ignoriranje

Tim Cook za sada zapravo nije odgovorio na Zuckerbergove izjave. Analitičari kažu da je to pametan potez. Nije ništa rekao i ne mora. I dok Tim Cook uči ignorirati takve najave, Appleov službeni PR izdao je izjavu:

“Uvijek smo zahtijevali da se kupnja digitalnih dobara i usluga unutar aplikacija vrši putem kupnje unutar aplikacije.” Promocija koja omogućuje pojedincu ili organizaciji da plati za povećanje pregleda posta ili profila digitalna je usluga – stoga, naravno, zahtijeva upotrebu In-App Kupnja. To je uvijek bio slučaj i postoji mnogo primjera aplikacija koje to uspješno rade”. U prijevodu, Apple nije jedini, rekao je njihov PR. A Tim Cook se na to nije obazirao i rekao da se neće upuštati u raspravu o tome tko uzima najviše novca od malih poduzeća i to s drugom po veličini platformom za oglašavanje.

“Ponekad najveći učinak postigne kada ne kažete ni riječ”, dodao je Jason Eyten.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno