Kineski proizvođač električnih vozila Xpeng ostaje dugoročno predan Europi unatoč pritisku s kojim se suočava zbog carina Europske unije.
“Naš plan za Europu je dugoročan”, rekao je Brian Gu, potpredsjednik Xpenga.
Osvrćući se na odluku EU da usvoji više carine na uvoz kineskih električnih vozila, Gu je rekao da je to stavilo “veliki pritisak” na njegov poslovni model.
Međutim, dodao je da tvrtka ima “dugoročni fokus” na kontinentu i da ima za cilj “pronaći svaki mogući način da se obratimo i postanemo konkurentni”.
Gu je rekao da Xpeng trenutačno preispituje više aspekata svoje poslovne strategije. Uključujući asortiman proizvoda, poslovni model i cijene — dok procjenjuje utjecaj carina EU.
Nije potvrdio planira li Xpeng troškove tarifa prenijeti na svoje kupce.
“Postoji niz područja koja promatramo, ispitujemo i pokušavamo optimizirati”, rekao je.
Dugoročno, Gu je rekao da Xpeng planira postati “lokalniji” u Europi, povećavajući svoje proizvodne kapacitete u regiji.
“Posjedovanje lokalnih proizvodnih kapaciteta nešto je što tvrtka s dugoročnim planom i dugoročnom vizijom mora učiniti. To nije zbog carina, nije zbog kratkoročnih promjena politike”, rekao je Gu za CNBC.
Ranije ovog mjeseca EU je izglasala usvajanje konačnih carina na uvoz baterijskih električnih vozila kineske proizvodnje. Razvoj je bio veliki udarac za kinesku industriju električnih vozila, koja je u posljednjih nekoliko godina napravila značajan prodor u Europu.
EU je prvi put najavila da će u lipnju uvesti veće carine na uvoz kineskih električnih vozila. U to su vrijeme rekli da kineske tvrtke imaju “velike koristi od nepravednih subvencija” i predstavljaju “prijetnju od ekonomske štete” proizvođačima električnih vozila u Europi.
Objavljene su i obveze za pojedine tvrtke, ovisno o opsegu njihove suradnje sa istragom. Privremene carine uvedene su početkom srpnja, ali su revidirane u rujnu na temelju “potkrijepljenih komentara o privremenim mjerama” zainteresiranih strana.