Koja je razlika između svijesti o brandu i prepoznatljivosti branda?

13
Brand
Brand; ilustracija

Izgradnja branda zahtijeva jednu vrlo važnu stvar: pažnju. Sve dok vaš brand ne počne privlačiti pažnju, poprilično je beskoristan. Nije važno koliko sjajno mislite da vaš logotip izgleda ili koliko vjerujete da je dojmljiva vaša poruka. Ako ne privlačite pažnju svoje publike, vaš brand možda i ne postoji.

Ali svaka pažnja nije ista. Kada je u pitanju izgradnja branda, važni su i svijest o brandu i prepoznatljivost branda.

Ova dva pojma zvuče slično, ali su zapravo poprilično različiti. Razumijevanje što svaki od njih znači za vaš brand i što možete učiniti da poboljšate oboje, može vam pomoći u stvaranju branda koji izdržava test vremena.

Što je svijest o brandu?

Prvi korak u izgradnji bilo kojeg branda jeste upoznati svoju publiku s tim tko ste. Drugim riječima, želite da budu svjesni da vaš brand postoji.

U ovoj fazi vaša publika ne mora nužno razmišljati o kupnji od vaše kompanije ili čak znati što nudite (iako bi oboje bilo idealno), piše Forbes. Zapravo biste se trebali usredotočiti na to da oni znaju da ste vani.

Iako se samo saznanje o postojanju branda ne čini velikim problemom, svijest o brandu temelj je svih vaših budućih marketinških strategija. Bez prethodnog podizanja svijesti o vašem brandu, vaša se publika ne može angažirati i naučiti više o tome što zapravo imate za ponuditi.

Što je prepoznatljivost branda?

Prepoznatljivost branda sljedeći je korak nakon svijesti o brandu. U ovoj fazi vaša je publika svjesna da vaš brand postoji i iako još uvijek možda nije spremna kupiti od vas, prepoznaje tko ste na temelju određenih komponenti vašega branda.

Jedan od najboljih primjera prepoznatljivosti branda je Coca-Cola. Kad god vidite tu izrazitu crvenu boju, vjerojatno automatski pomislite na to piće – čak i ako niste nužno obožavatelj. To je prepoznatljivost branda.

Prepoznavanje robne marke važno je za izgradnju branda jer pokazuje povezujete li se sa svojom publikom i ostavljate li dojam. Iako neće svaka kompanija imati isti uspjeh kao Coca-Cola, poznavanje publike pomaže vam da ostanete u njihovim umovima, zbog čega je veća vjerojatnost da će doći do vas ako i kada budu spremni za kupnju.

Kako pretvoriti svijest o brandu u prepoznatljivost branda

Svijest o brandu i prepoznatljivost branda idu ruku pod ruku. Jednom kada počnete graditi svijest, želite je pretvoriti u prepoznatljivost.

Evo nekoliko savjeta kako to možete učiniti.

  • Usredotočite se na pravu publiku. Postoje određeni brandovi s kojima je gotovo svatko upoznat, bez obzira na to odakle dolaze. Osim Coca-Cole, imena poput McDonald’sa i Disneya poznata su ljudima diljem svijeta. Ali nećemo svi postati jedan od ovih brandova. Nemojte se usredotočiti na dosezanje najveće moguće publike. Umjesto toga, pronađite pravu publiku za svoju kompaniju i pokušajte privući njihovu pozornost.
  • Podijelite zašto ste drugačiji. Kada se izdvojite iz gomile, lakše će vas se pamtiti. Možete postati poznati iz jednostavnog razloga diferencijacije od svojih konkurenata  – što znači da imate ono nešto po čemu će vas publika pamtiti.
  • Ostanite dosljedni. Kad god gradite brand, dosljednost je ključna. Ako stalno mijenjate svoj logotip ili mijenjate boje, nekome iz vaše ciljane publike bit će teško upoznati se s vašim brandom. Osim vizualnih aspekata vašeg branda, pobrinite se da su i vaše poruke i sadržaj dosljedni. Vaša bi publika trebala bi u svakom trenutku znati što može očekivati.

Kada možete uspješno privući pozornost svoje publike i zadržati je, možete koristiti svijest o brandu i prepoznatljivost branda za izgradnju svog imidža. Izgradnjom uspjeha svoga branda možete izgraditi lojalne kupce koji vam uvijek iznova pomažu rasti.

Autor: uredništvo Financa.ba
Prilikom preuzimanja ovog članka obvezno navesti financa.ba kao izvor i poveznicu (link) na članak.

Prijavite se na naš Newsletter