Financa
Digitalni poslovni portal

Lansirana  platforma ecommerce4all.eu – prva regionalna web platforma za e-trgovinu

Platforma "ECOMMERCE4ALL.EU " širi se na regionalnom nivou.

U usporedbi sa zemljama Zapadnog Balkana, Bosna i Hercegovina je iza Srbije, Sjeverne Makedonije i Kosova, te ispred Crne Gore po postotku stanovništva koje kupuje preko interneta. U usporedbi sa susjednim zemljama, Kosovo je na prvom mjestu u Europi po broju kupaca koji kupuju odjeću putem interneta, čak 77%, a slijedi ga Crna Gora sa 71%, a ispod europskog prosjeka su Sjeverna Makedonija sa 57%, BiH sa 56% i Srbija sa 52%. 

Porez na dobit najveći je u Albaniji i iznosi 14,1%, a najmanji u Crnoj Gori (8,3%), dok vrijeme potrebno za izvoz i uvoz proizvoda je najkraće u Moldaviji. Ove i mnoge druge poslovne činjenice i informacije vezane za vođenje e-trgovine, od danas su službeno dostupne na prvoj regionalnoj platformi e-trgovine „E-trgovina za sve“ ecommerce4all.eu.

Regionalnu web platformu razvila je eCommerce asocijacija Makedonije, kao glavni implementator, u suradnji sa eCommerce asocijacijama i organizacijama srodnih industrija iz CEFTA-e, točnije sa sljedećim partnerima: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini; eCommerce Asocijacija Srbije; Privredna komora Crne Gore, Privredna i industrijska komora Tirane, eCommerce asocijacija Albanije, STIKK – Kosovo ICT asocijacija, Asocijacija za internet trgovinu “eComm” u BiH  i Američka privredna komora u Moldaviji.

Platforma, koja je regionalnao proširenje makedonske inicijative “Ecommerce4All”, od sada je dostupna u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Albaniji, Kosovu, Crnoj Gori i Moldaviji. Korisnici iz regije moći će besplatno koristiti ovu web platformu, a već je dostupan prvi od pet modula pod nazivom “Podaci o eCommercu”.  Modul predstavlja trenutno stanje e-trgovine na CEFTA tržištima kroz statističke i druge podatke (interaktivni grafikoni stanja e-trgovine na svakom tržištu i usporedba e-kupaca, UNCTAD B2C indeks e-spremnosti – trgovina i drugi relevantni Eurostat podaci), informacije koje se odnose na spremnost zemalja za obavljanje e-trgovine, informacije o tome koliko često, koliko i gdje kupci kupuju online, itd. Ovi podaci mogu pomoći kompanijama da poboljšaju svoje poslovanje na svojim lokalnim tržištima, ali što je još važnije, oni mogu poslužiti njihovim planovima širenja na druga tržišta u CEFTA regiji.

Pored trenutno dostupnog modula, platforma će u budućnosti biti nadograđena sa još četiri modula. Prva tri pokrivaju ključne aspekte poslovanja u e-trgovini, kao što su regulativa i propisi, e-plaćanja i dostava. Osim toga, platforma će biti obogaćena još jednim dodatnim modulom – uspješnim pričama sa svakog tržišta. Svaki od ovih modula će sadržavati relevantne informacije specifične za svako od CEFTA tržišta, kao i tutorijale, priručnike, dokumente o temama i video prezentacije. Web platforma je dostupna na engleskom jeziku i lokalnom jeziku za svako tržište.

Partner projekta u našoj zemlji je prva eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini. Povodom lansiranja ecommerce4all.eu platforme direktorica Asocijacije Belma Agić istakla je sljedeće: ”Ciljevi naše Asocijacije su osnažiti i olakšati online poslovanje te poboljšati sve aspekte online trgovine a prekogranična prodaja je vrlo važan segment. BiH ima ogroman potencijal za plasiranja proizvoda u inozemstvo a tržište CEFTA regije otvara bezbroj mogućnosti za naše online trgovce. Za sve startupe kao i etablirane biznise koji imaju takve aspiracije ova platforma će biti od iznimnog značaja i vrijednosti te vjerujemo da će ponuditi mnoštvo informacija i podataka koji će pomoći našim kompanijama da brže i lakše plasiraju proizvode na tržišta CEFTA regiona.”

Razvoj ove web platforme je od velikog značaja za e-trgovinu, za uključene organizacije i za regionalnu suradnju između CEFTA tržišta. E-prodavači mogu saznati važne poslovne činjenice i relevantne informacije za sva tržišta u regiji, koja mogu koristiti za širenje poslovanja izvan vlastitog tržišta. Pored činjenice da su već počele međusobnu suradnju, organizacije u regiji koje rade na web platformi moći će se etablirati kao „glas e-trgovine“ na svojim tržištima, ali i regionalno“, kaže projekt menadžer ovog projekta, Marija Ristovska.

Razvoj platforme “Ecommerce4All” dio je projekta e-trgovine Otvorenog regionalnog fonda za vanjsku trgovinu koji implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Europske komisije i njemačkog Ministarstva za ekonomsku suradnju i razvoj (BMZ). Fond ima za cilj unapređenje implementacije reformske agende za trgovinu i konkurentnost u CEFTA regionu u skladu sa zahtjevima procesa približavanja EU.

Prijavite se na naš Newsletter

Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije