Petak, 3 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Može li slavna Zelda oporaviti poslovanje kompanije Nintendo

Nintendo se nada da će mu novo izdanje igre Zelda, koja je prvi put igrana na konzoli 1986. godine oporaviti poslovanje. Kompanija će objaviti nastavak “Suze kraljevstva”, novo izdanje legendarne igre Zelda. Videoisječci koji kruže internetom privukli su milijune pregleda i uzbudili obožavatelje.

Priča o princezi Zeldi i ratniku vilenjaku Linku od prvog izdanja 1986. godine do danas prodana je u 125 milijuna primjeraka u svijetu. Igra je bila temelj u oblikovanju igara “otvorenog svijeta”. Prvi su ponudili igračima slobodno lutanje virtualnim krajolicima – ideje koju su kasnije usvojile mnoge druge popularne igre.

Princeza Zelda spašava Nintendo Switch

No glavni izazov ove godine bit će poboljšanje poslovanja japanske kompanije. Drugi cilj je produljenje vijeka trajanja konzole Switch, čija je prodaja u velikom padu nakon sedam godina na policama.

Suze kraljevstva će biti daleko najveći doprinos prihodima Nintenda ove godine.

Serkan Toto, analitičar u Kantan Games

Prva epizoda “Legenda o Zeldi” uronila je igrače u nepoznat svemir igranja, i to bez gotovo ikakvih uputa. Kreator igara Shigeru Miyamoto, koji je stvorio i drugog Nintendova junaka Super Marija, bio je inspiriran svojim djetinjstvom u prirodi. Igračima je dizajnirao nepregledan krajolik šuma, jezera, špilja i planina. Prva Zelda pojavila se na tržištu samo nekoliko mjeseci nakon Super Marija. Dvije igre su bile jako različite. Dok Mario trči slijeva nadesno kroz razne platforme, Zelda “potiče igrača na istraživanje, otkrivanje i mapiranje svijeta te suočavanje s izazovima“, objašnjava je Mark Brown, koji analizira dizajn igara na svom YouTube kanalu.

Suze kraljevstva – trailer

Igra je odmah postala senzacija i sljedeća dva desetljeća pomicala je granice dizajniranja igara. “U to vrijeme, kad je većina igara završavala za sat ili dva, opseg Zelde bio je nevjerojatan“, rekao je Kiyoshi Tane, autor specijaliziran za povijest videoigara. “Mapa je bila dizajnirana s naglaskom na istraživanju i preteča je onoga u što će se pretvoriti igre otvorenog svijeta“, dodao je.

Tako je bilo sve do prije petnaestak godina kad je pomalo dosadila. Nintendo je želio povećati privlačnost igre, ali uspio je samo stvoriti izdanja koja nikoga nisu zadovoljila. Hardcore fanovi su se udaljili, a prodaja je patila. “Razvojni tim je bio u krizi”, rekao je za AFP Katsuhiko Hayashi iz trgovačkog časopisa Famitsu.

Zelda je vratila u život Nintendo i 2017.

Dizajneri su ponovno razmotrili osnove igre, na kraju stvorivši “Dah divljine”, izdanje iz 2017. godine. Lansiran je uz Switch konzolu i od tada je postao najprodavanije izdanje u Zeldinu serijalu. “Zelda je još uvijek na vrhu ljestvice u žanru akcijskih igara otvorenog svijeta“, rekao je Hayashi. Postala je nešto poput “biblije” za druge programere, dodao je.

No usprkos ovom uspjehu i trajnoj popularnosti drugih Nintendovih igara, poput vječnog Super Marija, kompanija je ovaj tjedan objavila loše prognoze. Ove se godine predviđa pad neto dobiti od 21 posto u usporedbi s prošlom godinom. Takva predviđanja novo izdanje Zelde čine vitalnim za Nintendo. Charles-Louis Planade, analitičar u tvrtki Midcap, smatra da bi Zelda mogla postati “najprodavanija igra u povijesti”. “To je igra koja može doseći prihod od milijardu dolara, što je vrlo značajno za tvrtku koja ostvaruje godišnji promet od malo više od 10 milijardi dolara“, prenosi Index.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno