Srijeda, 22 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Samoprocjena: 5 savjeta za pisanje izvješća o vlastitoj uspješnosti

Samoprocjena učinka važan je alat za održavanje protoka komunikacije između timova. Periodična evaluacija je prilika za menadžere i zaposlenike da se vrate na nedavnu prošlost i rasprave o budućim očekivanjima. Evaluacija također služi kao prilika za postavljanje ciljeva, kako pojedinaca, tako i timova.

Važnost samoprocjene

Samoprocjene mogu biti jednako korisne i zaposlenicima i menadžerima. Evaluacije su obično kratke, potrebno je manje od 15 minuta da se naprave  i imaju dugoročne koristi za sve uključene strane.

Za zaposlenike

Uz ocjenu uspješnosti često dolazi i samoprocjena. To je prilika za zaposlenike za samorefleksiju i razmotranje koje su njihove snage i slabosti. Samoprocjene nisu važne samo za profesionalni, nego i za osobni rast. Kritikom vlastitog rada i ponašanja zaposlenici mogu steći uvid koji im pomaže da se poboljšaju.

Za menadžere

Samoprocjenjivanje zaposlenika nudi nekoliko prednosti za menadžere. Postaje im jasno kako zaposlenici vide sebe u kontekstu tima i organizacije općenito. Zaposlenici ističu sva neslaganja ili nesporazume između menadžera i zaposlenika. Također, naravno, samoprocjene pružaju priliku za povratnu informaciju menadžerima o tome što motivira i potiče zaposlenika da radi najbolje što može.

“Moderni zaposlenici su motivirani za samostalan rad  prilikama za učenje i rast. Dakle, iz perspektive upravljanja, samoprocjene – koje pridonose autonomiji i razvoju – su nevjerojatno vrijedne,” rekao je David Hassell, osnivač i izvršni direktor kompanije 15Five. “Radni proizvod zaposlenika koji su intrinzično motivirani ima tendenciju da bude utjecajniji i održiviji od rada koji proizlazi iz ekstrinzičnih motivatora, kao što su bonusi ili taktike straha.”

Unatoč svojoj važnosti, pisanje samoprocjene nije lak zadatak. Samoanaliziranje može biti neizmjerno teško, pogotovo kada se ta analiza podnese nadređenom na pregled. Ako imate problema na početku, ovih pet savjeta pomoći će vam da naučite kako napisati samoprocjenu.

1. Budite ponosni.

Jedan od glavnih ciljeva samoevaluacije je istaknuti vaša postignuća i prisjetiti se prekretnica u vašem profesionalnom razvoju. Dobra samoprocjena trebala bi ukazati na specifične zadatke i projekte koji ističu vaš najbolji rad. Kada opisuju ta postignuća, zaposlenici bi trebali naglasiti utjecaj koji su ta postignuća imala na cijelo poslovanje kako bi naglasili njihovu vrijednost za tvrtku.

Julie Rieken, izvršna direktorica Applied Training Systems Inc., rekla je da biste trebali nastojati povezati svoje aktivnosti s ciljevima menadžera. Ovo usklađivanje je ohrabrujuće za svakog menadžera i pokazuje da razumijete svoju ulogu unutar šireg konteksta tvrtke.

“Ako vaš menadžer treba dostići određenu cifru, podijelite s njim kako ste obavljali svoju ulogu u dostizanju te cifre”, rekao je Rieken. “Postignuća koja navodite trebaju biti povezana s poslovnim ciljevima.”

2. Budite iskreni i kritični.

Samoprocjene se ne odnose samo na isticanje trijumfa. Također biste trebali kritički procijeniti vrijeme koje vam je nedostajalo. Biti iskren znači isticati i  slabosti koje bi se mogle poboljšati ili neuspjehe iz prošlosti koji su vas naučili vrijednu lekciju. Prepoznavanje vlastitih nedostataka važno je za pokazivanje vaše sposobnosti učenja i rasta.

Ipak, važno je da ne budete samozatajni u svojoj procjeni. Timothy Butler, viši suradnik i direktor programa za razvoj karijere na Harvard Business School, savjetovao je zaposlenicima da koriste razvojni jezik kada kritiziraju područja u kojima se trebaju poboljšati.

“Ne želite reći: ‘Ovdje sam stvarno zakazao'”, rekao je Butler za Harvard Business Review. “Umjesto toga, recite: ‘Evo područja na kojem želim raditi. To je ono što sam naučio. To je ono što bismo trebali činiti u budućnosti.’”

3. Kontinuirano težite rastu.

Tijekom samoprocjena važno je nikada ne stagnirati; ljudi se neprestano prilagođavaju, uče i mijenjaju. Bilo da ste imali sjajnu godinu ili niste ispunili vlastita očekivanja, važno je ostati predan poboljšanju i obrazovanju. Odvojiti trenutak da nabrojite svoje ciljeve i ciljeve za nadolazeću godinu tijekom samoprocjene pokazuje da niste zadovoljni prošlošću

“Prvi korak je usvojiti način razmišljanja o rastu i shvatiti da ljudski potencijal odrasle osobe nije fiksan”, rekao je Hassell. “Uvijek smo u stanju nastajanja, a naš potencijal raste ili opada na temelju mnogih čimbenika, uključujući okruženja u kojima živimo i radimo. Usvajanje tog okvira sprječava ljude da budu previše opsjednuti svojim percipiranim neuspjesima i da postanu previše vezani za svoje pobjede.”

Menadžeri će također vidjeti spremnost za poboljšanje i preuzimanje novih stvari kao neku vrstu sposobnosti treniranja. Ako se zaposlenik borio, stvaranje prostora za rast moglo bi poboljšati njegov učinak. S druge strane, zaposlenik koji napreduje na svom položaju zahtijeva prilike za rast kako bi spriječio dosadu ili stagnaciju.

4. Pratite svoja postignuća.

Kada dođe vrijeme da razgovarate o svojim postignućima u samoprocjeni, vrlo je korisno pružiti čvrste podatke koji pokazuju što ste radili tijekom godine. Zaposlenici i menadžeri općenito znaju koliko ste bili uspješni, ali konkretne brojke koje potkrepljuju svaku tvrdnju jačaju valjanost vaše samoprocjene.

“Ako zaposlenici … provedu 10 sekundi dnevno zapisujući svoje jedno najveće postignuće, primljene povratne informacije za taj dan, imali bi 10 puta više podataka nego što bi im ikada trebalo za samoprocjenu”, rekao je Mike Mannon , predsjednik WD Communications.

Hank Yuloff, vlasnik tvrtke Yuloff Creative Marketing Solutions, složio se. “Učimo naše klijente da vode popis dnevnih i tjednih postignuća tako da kada dođe vrijeme za samoprocjenu, nema mnogo nagađanja o tome koliko su vrijedni za tvrtku.”

5. Budite profesionalni.

Uvijek trebate biti profesionalni kada pišete samoprocjene. To znači da ne napadate šefa zbog lošeg vodstva ili kritizirate kolege s posla jer vam otežavaju život. To također znači da ne hvalite pretjerano suradnika ili menadžera koji vam se stvarno sviđa. Bilo da dajete kritične ili pozitivne povratne informacije, profesionalnost je važna.

Biti profesionalan znači posvetiti dužnu pozornost procjeni, kao i svakom drugom važnom projektu koji vam se nađe na stolu. Dominique Jones, glavni operativni direktor u BetterU Education Corporation, preporučuje da svoju samoevaluaciju tretirate kao umjetničko djelo koje se gradi tijekom vremena. “Bit ćete mnogo sretniji s rezultatom ako si date vremena za razmišljanje i pažljivo poduprete svoju samoprocjenu”, rekao je.

“Koristite primjere kako biste potkrijepili svoje tvrdnje i… pobrinite se da provjerite pravopis i gramatiku u svojim dokumentima”, napisao je Jones u postu na blogu. “Sve su to znakovi koliko ozbiljno shvaćate proces i njegovu važnost za vas.”

Primjer: Kako napisati samoprocjenu

Iako vam gornji savjeti mogu pomoći u pisanju samoevaluacije, razmatranje primjera iz prve ruke značajno poboljšava proces. U tu smo svrhu izradili primjer samoprocjene koji će vas voditi dok stvarate sciju vlastitu.

Snage

  • Predan sam zaposlenik koji razumije ne samo svoju ulogu i odgovornosti, već i širu misiju našeg poslovanja. Ne nastojim samo raditi svoj posao, već i pomoći da ova tvrtka bude uspješna.
  • Ja sam dobar komunikator koji ostaje na zadatku i pomaže u okupljanju tima kada je potrebna suradnja za ispunjavanje roka ili rješavanje problema.
  • Ja sam kreativan mislilac koji može smisliti nova rješenja i poboljšati uobičajene načine obavljanja stvari.

Slabosti

  • Donekle sam neorganiziran, što često utječe na moju produktivnost. Učim kako bolje upravljati svojim vremenom i namjerno usmjeravati svoje napore. Iako je to i dalje izazov, vidio sam određeni napredak i veselim se stalnom poboljšanju.
  • Ponekad ne tražim pomoć kada bi mi pomoć mogla dobro doći. Uvijek sam voljan pomoći svojim kolegama i znam da i oni osjećaju isto, pa ću pokušati biti glasniji kada trebam pomoć u napredovanju.

Temeljne vrijednosti

  • Vjerujem u timski rad i suradnju u prevladavanju svake prepreke.
  • Cijenim poštovanje i transparentnost između zaposlenika i menadžera.
  • Cijenim prijateljstvo i izgradnju toplih odnosa na radnom mjestu.
  • Nastojim svojim suradnicima biti pristupačan i od pomoći.

Postignuća

  • Nikada nisam propustio rok u protekloj godini i, zapravo, često sam ranije predao svoje radove.
  • Nadmašio sam svoj opis posla kako bih osigurao da naš tim radi na optimalnoj razini, ostajem do kasno i pomažem drugima kad god to može doprinijeti našem zajedničkom cilju.
  • Napravio sam prezentaciju i istu prezentirao, izašavši iz svoje zone komfora da to učinim. Bilo je dobro prihvaćeno i učvrstilo mi samopouzdanje u pogledu javnog nastupa.

Ciljevi

  • Želio bih nastaviti razvijati svoje prezentacijske i govorničke vještine. Kao slabost koju sam naveo u prethodnim samoprocjenama, zadovoljstvo je vidjeti da sam postigao određeni napredak u ovom skupu vještina i želio bih udvostručiti rast.
  • Što se tiče profesionalnog razvoja, želim ući u menadžersku ulogu. Uživam blisko surađivati ​​sa svojim kolegama i razmatrati širu sliku, a često pomažem u usmjeravanju resursa na učinkovit način. Mogao bih sebe vidjeti kao menadžera koji pomaže olakšati timski rad i potiče radnike da daju sve od sebe.

Povratne informacije

  • Moj menadžer je ugodan i transparentan. Nikada ne moram pogađati na čemu sam. Cijenim otvorenost i izravnu komunikaciju kako bih znao što se od mene očekuje i koliko ta očekivanja ispunjavam.
  • Volio bih više sudjelovati u donošenju odluka na razini tima. Vjerujem da svaki član tima ima jedinstvene uvide koje nadređeni ne mogu u potpunosti razumjeti jer je njihova perspektiva drugačija i vjerujem da bi uključivanje članova tima u strateško planiranje moglo uvelike poboljšati rezultate.

Baziranje na  jednostavnim stvarima i korištenje kratkih, deklarativnih točaka ključni su za pisanje učinkovite samoprocjene. Iako točna priroda vaše samoprocjene može ovisiti o vašoj djelatnosti ili opisu posla, ovaj vam osnovni model može pomoći u pisanju samoevaluacije.

Dodatni primjeri izraza za samoprocjenu

Uz elemente u prethodnom uzorku, obrasci za samoprocjenu mogu od vas tražiti da se pozabavite nekim specifičnijim područjima. Vaši će odgovori vašem poslodavcu pružiti dublji uvid u to kako gledate na svoje snage i slabosti. Evo nekoliko provjerenih fraza koje menadžeri vole vidjeti u samoprocjeni.

Komunikacija

Za komunikacijske napore na poslu, evo nekoliko uobičajenih fraza koje treba uključiti:

Učinkovito komuniciram s voditeljima projekata i članovima tima.
  • Mogu voditi teške razgovore sa suradnicima i menadžerima na način pun poštovanja.
  • Dajem konstruktivne povratne informacije i znam prihvatiti iste od članova tima i uprave.

Performance

Performans je obično najopćenitije područje samoprocjene. Ovo su neke učinkovite fraze koje možete koristiti :

  • Radio sam na X projekata i uspio ispuniti rokove i ciljeve za svaki od njih.
  • Preuzimam inicijativu na svakom projektu i potvrđujem da razumijem parametre prije pokretanja.
  • Dosljedno sam najbolji izvođač unutar svog projektnog tima.
  • Uvijek tražim načine da poboljšam svoj posao.

Pouzdanost

U odjeljku o pouzdanosti raspravljat će se o tome koliko sebe smatrate pouzdanim, pa biste mogli uključiti sljedeće izjave:

  • Dobro sam poznat po svojoj pouzdanosti i načinu na koji dajem sve od sebe na svakom projektu.
  • Moj posao uvijek je obavljen pravodobno s visokom razinom točnosti.
  • Uvijek dolazim na vrijeme na posao i dolazim rano na sastanke, pazeći na vrijeme drugih ljudi.

Upravljanje, vodstvo

Za vodstvo biste trebali koristiti fraze koje pokazuju kako ste preuzeli inicijativu na radnom mjestu. Evo nekoliko primjera:

  • Uvijek dajem sve od sebe da pomognem kolegama.
  • Pazim da se svi u mom timu osjećaju ugodno prilikom razmjene ideja.
  • Tražim načine da održim svoj tim na pravom putu i osiguram postizanje važnih prekretnica.
    Razmišljam o načinima kako motivirati druge i  hvalim druge kad se postignu ciljevi.

Inovacija

Za inovaciju, samoprocjena traži načine na koje ste probleme riješili na kreativan način. Evo nekoliko primjera izjava:

  • Uvijek tražim bolje načine za upravljanje projektima i osiguravam da proces ide glatko.
  • Ne bojim se tražiti gotova rješenja.
  • Ne dopuštam da promjena prekine radni tijek, već umjesto toga ciljam na prilagodbe kako bih održao projekte na pravom putu.

Timski rad

Za timski rad morate pokazati koliko dobro surađujete s drugima, koristeći izraze slične ovim:

  • Zadržavam pozitivan stav u korist svojih suradnika i menadžera.
  • Potičem članove tima da rade zajedno kao način da svi postignemo zajednički cilj.
  • Uvijek sam obziran prema osjećajima svojih suradnika i poštujem njihovo mišljenje.

Vještine rješavanja problema

U ovom odjeljku od vas se očekuje da govorite o načinima na koje ste došli do rješenja za uobičajene probleme na radnom mjestu. Evo nekoliko primjera izraza:

  • Mogu sagledati problem iz svih smjerova kako bih došao do kreativnog rješenja.
  • Spreman sam zatražiti pomoć kada mi je teško razmišljati o rješenju problema na radnom mjestu.

Ocjenjivanje učinka postaje redovita aktivnost

Ocjenjivanje učinka pomaže svima da znaju gdje su i kako rade, u odnosu na ciljeve organizacije. Često se na radnim mjestima performanse ocjenjuju svake godine, ali one bi trebale postati stalan proces za pošteno i točno ocjenjivanje zaposlenika i stvaranje kulture stalne komunikacije i povratnih informacija.

„Samoprocjena ne može biti samo godišnji događaj. Oni su dio stalne i redovite prakse razmišljanja,” rekao je Hassell. “Ako pogledate snimku izvedbe, nikada nećete vidjeti istinu. Previše je lako usredotočiti se na određeno iskustvo ili događaj i zatim stvoriti sveobuhvatnu priču oko izvedbe.”

To će spriječiti “pristranost nedavnihh događaja”, vrstu “tunelske vizije” koja se usredotočuje na nedavne događaje, a ne na širu sliku. Također stvara inkluzivnu kulturu davanja i uzimanja u kojoj su zaposlenici voljni sudjelovati u pružanju povratnih informacija svojim menadžerima onoliko koliko njihovi menadžeri nude povratne informacije njima. Općenito, inkluzivno i komunikativno radno mjesto ima veće šanse za uspjeh.

“Menadžeri koji prihvate ulogu podučavanja ili mentorstva mogu pružiti vanjske refleksije i prijeko potrebnu perspektivu kako bi zaposlenici mogli vidjeti neuspjehe kao priliku za učenje”, rekao je Hassell. “Također mogu uživati ​​u pohvalama za dobro obavljen posao, ali ne razmišljati o prošlim trijumfima, jer svaka tvrtka ima stalnu potrebu za vrhunskim učinkom zaposlenika tijekom vremena.”

Prilagođeno prema: businessnewsdaily.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno