Tesla je potpisala svoj prvi ugovor o izgradnji baterijske elektrane u Kini usred zategnutih trgovinskih odnosa između Pekinga i Washingtona.
Američka tvrtka objavila je na kineskoj društvenoj mreži Weibo da će, kada bude dovršen, projekt biti najveći te vrste u Kini.
Sustavi za pohranu energije u baterijama komunalnih razmjera pomažu električnim mrežama da održe ravnotežu između ponude i potražnje. Sve su potrebniji za premošćivanje neusklađenosti ponude i potražnje uzrokovane povremenim izvorima energije poput solarne i vjetroelektrane.
Kineski medij Yicai prvi je izvijestio da su Tesla, lokalna vlast Šangaja i financijska tvrtka China Kangfu International LeasingLeasing (engl. lease), je relativno suvremena metoda financi... potpisali ugovor vrijedan 4 milijarde juana (556 milijuna dolara), prenosi CNBC.
Tesla je izjavila da je njezina tvornica baterija u Šangaju proizvela više od 100 Megapackova – baterija dizajniranih za primjenu u komunalnim razmjerima – u prvom tromjesečju ove godine. Jedan Megapack može osigurati do 1 megavata energije tijekom četiri sata.
„Elektrana za pohranu energije na mreži je ‘pametni regulator’ za gradsku električnu energiju, koji može fleksibilno prilagođavati mrežne resurse“, rekla je Tesla na Weibu.
To bi „učinkovito riješilo pritisak na gradsku opskrbu energijom i osiguralo sigurnu, stabilnu i učinkovitu potražnju za električnom energijom u gradu“, dodali su. „Nakon završetka, očekuje se da će ovaj projekt postati najveći projekt pohrane energije na mreži u Kini.“
Prema web stranici tvrtke, svaki Megapack prodaje se za nešto manje od milijun dolara u SAD-u. Cijene za Kinu nisu bile dostupne.
Značajan sporazum
Sporazum je značajan za Teslu, budući da kineski CATL i proizvođač automobila BYD konkuriraju sličnim proizvodima. Dvije kineske tvrtke ostvarile su značajan napredak u razvoju i proizvodnji baterija, pri čemu prva drži oko 40% globalnog tržišnog udjela.
Očekivalo se da će CATL također isporučivati baterijske ćelije i pakete koji se koriste u Teslinim Megapackovima.
Teslin sporazum s kineskom lokalnom vlašću također je značajan jer dolazi nakon što je američki predsjednik Donald Trump uveo carine na uvoz iz Kine, zatežući geopolitički odnos između dva najveća svjetska gospodarstva.
Izvršni direktor Tesle Elon Musk također je bio bliski saveznik predsjednika Trumpa tijekom početnih faza trgovinskog rata, što je dodatno zakompliciralo poslovne izglede američkih proizvođača automobila u Kini.
Međutim, potražnja za ugradnjom baterija na razini mreže u Kini je značajna. U svibnju prošle godine Peking je postavio novi cilj dodavanja gotovo 5 gigavata električne energije na baterije do kraja 2025., čime bi ukupni kapacitet dosegao 40 gigavata.
Tesla je također iz svoje tvornice u Šangaju izvozila Megapackove u Europu i Aziju kako bi zadovoljila globalnu potražnju.
Kapacitet globalnih sustava za pohranu energije u baterijama porastao je za 42 gigavata u 2023. godini, što je gotovo udvostručilo ukupni porast kapaciteta zabilježen prethodne godine, prema podacima Međunarodne agencije za energiju.