Četvrtak, 29 svibnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

BYD snizio cijene, a dionice padaju: ulagači oprezni zbog pojačane konkurencije

Kineski automobilski sektor doživljava snažne potrese zbog zabrinutosti oko novog vala cjenovnog rata i regulatornih pritisaka. Ulagači sve opreznije prate zbivanja na tržištu, što se jasno očituje u padu dionica vodećih proizvođača električnih vozila.

Snažan pad dionica BYD-a nakon najave velikih sniženja cijena, prate ih i drugi proizvođači

Dionice BYD-a, jednog od najvećih proizvođača električnih vozila u Kini, pale su u utorak za čak 4%. Ovaj pad nadovezao se na gubitak od preko 9% u ponedjeljak, koji je uslijedio nakon što je tvrtka postigla rekordnu vrijednost prošlog tjedna. Povod naglom padu bila je najava značajnog sniženja cijena BYD-ovih modela, objavljena 23. svibnja.

Cijene BYD-ovih automobila pale su u okviru agresivne strategije prodaje, čime se tvrtka pokušava izboriti za veći tržišni udio. Hatchback Seagull sada se prodaje po cijeni 20% nižoj, odnosno za 55.800 juana, dok je hibridna limuzina Seal pojeftinila za 34%, na 102.800 juana.

Pritom nisu stradale samo BYD-ove dionice. Dionice Geely Automobila pale su za 3,16%, dok su Great Wall Motor i Li Auto zabilježile padove od 1,1% i 2,37%. Xpeng je također osjetio negativan trend s padom od 1,73%.

Regulatorni pritisci i pritisak na marže

Istovremeno, pojačan je regulatorni nadzor u industriji, što dodatno opterećuje sektor. Reuters je izvijestio da Ministarstvo trgovine Kine istražuje praksu označavanja automobila kao prodanih iako su ostali neiskorišteni. Takva vozila potom se prodaju na tržištu rabljenih automobila, što narušava transparentnost i stvara pritisak na cijene.

Prema analitičaru Victoru Sunu iz Morningstara, BYD-ova marža mogla bi u kratkom roku oslabiti zbog agresivnog sniženja cijena. On smatra da je razlog ove odluke pokušaj ispunjavanja ambicioznih prodajnih ciljeva, te ističe da su dionice BYD-a trenutačno precijenjene.

Sun predviđa da će BYD pokušati neutralizirati negativne efekte putem većeg prodajnog volumena i nižih troškova baterija. Ostaje nepoznato hoće li se prodajna kampanja nastaviti i nakon lipnja, što dodatno stvara neizvjesnost među ulagačima.

Ovaj potez dolazi nakon ranijih korekcija cijena, kada je BYD već snizio početne cijene modela Han i Tang. Tada su limuzine Han pojeftinile za 10,35%, dok su SUV-ovi Tang postali jeftiniji za 14,3% u odnosu na prethodne verzije.

Analitičari iz Citija navode da su te promjene rezultirale povećanjem posjećenosti prodajnih salona za 30% do 40% između 24. i 25. svibnja. Međutim, unatoč većem broju posjetitelja, pitanje profitabilnosti ostaje ključno za sektor.

CNBC prenosi Sunove analize, prema kojima su maloprodajni popusti i dalje visoki i u prvom tromjesečju 2025. godine. Očekuje se da će produljeni cjenovni rat nastaviti pritiskati profitabilnost, unatoč solidnim brojkama prodaje u prethodnom razdoblju.

Unatoč tomu, analitičari iz Citija ostaju optimistični. Ne očekuju značajan pad tržišnog udjela konkurenata, već predviđaju snažan rast prodaje vozila na nova goriva ispod cijene od 200.000 juana. Zaključuju da je konkurencija u tom cjenovnom razredu još uvijek relativno blaga, što ostavlja prostor za napredak.

Situacija na kineskom tržištu automobila ostaje dinamična i nepredvidiva, a ulagači će pažljivo pratiti daljnji razvoj događaja u ovom sve kompetitivnijem sektoru.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno