Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Hoće li Koridor 5c biti završen do 2028.?

Puno optimizma i nedovoljno izgrađenih kilometara autoceste. Tako je tekla izgradnja koridora 5c. Kada će biti gotovo? Sada imamo nove najave i obećanja.
Hoće li Koridor 5c biti završen do 2028.? Autoceste Federacije BiH postavile su upravo taj cilj pred sebe. Dosadašnja iskustva ne ulijevaju optimizam – nijedna od najava nije se obistinila. A bilo ih je mnogo.

Ako se točkice poklope, završit ćemo u tom roku. Treba nam podrška lokalnih institucija, zajednice, stanovništva, imamo podršku financijera. Za sada se čini da bi se to moglo izvesti”, rekao je Tarik Pihura, šef projektiranja JP Autoceste FBiH.

Po svemu sudeći, neće se složiti točkice za povratnike u Malo Polje kod Mostara. 2022. su se bunili jer Koridor treba ići preko njihovih posjeda. Nakon sudskog postupka, čini se da će tako i biti.

Bila je presuda na Apelacionom sudu drugog stupnja i završila je povoljno za Vladu FBiH, Autoceste nisu bile stranka u postupku… i trenutno imamo mogućnost da nastavimo dalje”, kazao je mještanin.

Izgradnja tunela

A najveći izazov, osim imovinsko-pravnih odnosa, je izgradnja tunela. Kada se Koridor završi, bit će izgrađen 51 tunel. U planu je početak radova na sljedećih 16 kilometara.

“Ukupna dužina svih tih tunela je 60 kilometara, a kada uzmemo dvije cijevi to je 120 kilometara samo na koridoru. Koliko ih je izgrađeno? Trenutno je izgrađeno 14 tunela na Koridoru, dužina tih tunela je oko 13 km, trenutno se radi na još 10 i do kraja godine još 16 km”, rekao je Mehmed Mesihović, Arkus BiH.

Najzahtjevniji je tunel Prenj. Kada bude izgrađen, bit će među 10 najdužih tunela u Europi. Projektant ne želi precizirati kada će to biti.

“Projektiranje će biti gotovo negdje sredinom ove godine. Nakon toga ide natječajna procedura pa onda izgradnja tunela…tako da je samo vrijeme izgradnje teško odrediti jer postoje nepoznanice koje se mogu produžiti ili skratiti, vrijeme izgradnje tunela“, rekao je David Rajšter, projektant tunela Prenj.

Te nepoznanice postojale su od početka izgradnje Koridora VC. U 20 godina nije izgrađeno ni 50 posto.

“Te se dionice bespotrebno dijele na razne lotove kako bi se vjerojatno pogodovalo određenim interesima. Što to rezultira? Činjenice da imamo usporavanje izgradnje. To je posebno vidljivo ako se usporedi sa RS-om, gdje se napreduje brzinom gradnje. Bilo bi dobro zbog gospodarstva… zbog građana da se te dionice što prije zatvore”, rekao je Admir Čavalić, zastupnik u Parlamentu FBiH.

Autocesto najavljuje intenziviranje gradnje. Aktivno je sedam velikih gradilišta u dužini od oko 40 kilometara. Osigurano je još 3,4 milijarde KM – očito će na gradilištima biti sve više strojeva za još 75 kilometara autoceste.

Izvor: N1

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno