Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Broj brandova pametnih telefona čak tri puta manji nego 2017.

Tržište pametnih telefona na svom je vrhuncu bilo 2017. godine. Tada je brojalo preko 700 brendova pametnih telefona koji su se žestoko natjecali. Taj broj se drastično promijenio u posljednjih šest godina. Prema analizi Counterpoint Researcha, broj postojećih brandova je gotovo tri puta manji i iznosi 250.

Sazrijevanje korisničke baze, poboljšanje kvalitete uređaja, dulji ciklusi zamjene, ekonomski problemi, uska grla u opskrbnom lancu i veliki tehnološki prijelazi poput 4G na 5G postupno su smanjili broj aktivnih brandova i njihove količine tijekom godina.

Counterpoint Research

Pad broja aktivnih brandova može se pripisati lokalnim brandovima. Brandovima koji su nudili svoje telefone u zemljama poput Indije, Kine, Japana, te područjima poput Afrike i Bliskog istoka. Za usporedbu, broj globalnih brandova ostao je uglavnom nepromijenjen, piše PC Chip.

Na pad lokalnih proizvođača pametnih telefona utjecala je i ekspanzija kineskih brandova kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. Lokalni brandovi im nisu mogli parirati po inovacijama i cijeni, te su zbog toga nestali. Između ostalog, tu je i pandemija COVID-19 i kriza na tržištu poluvodiča koje su imale veliki utjecaj na tržište, gdje mnogi brandovi nisu mogli izdržati probleme u opskrbi komponentama i u proizvodnji.

Kupnja pametnih telefona je jednostavno opala posljednjih godina. U srpnju je Counterpoint primijetio da su isporuke pametnih telefona u padu iz godine u godinu već treći kvartal zaredom. Prodaja pametnih telefona u cjelini pala je za 24% u odnosu na isti kvartal prošle godine. Time su posebno pogođeni Android uređaji. TCL-Alcatel zabilježio je najveći pad od 69%, dok je Samsung zabilježio pad od 37%, a Motorola 17%. Android telefoni su, naravno, bili i svi manje poznati brandovi čiji proizvođači danas više ne postoje. iPhone je bio malo otporniji, ali je ipak zabilježio pad prodaje od 6%.

Prema Counterpointu, u budućnosti će se broj brandova pametnih telefona i dalje smanjivati. Dok će veliki globalni proizvođači biti u najboljoj poziciji da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim prijelazima na tržištu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno