Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Njemački potrošači pesimističniji na pragu veljače

Raspoloženi potrošači u Njemačkoj na pragu veljače su pod pritiskom kontinuirano visoke inflacije koja prigušuje primanja i sklonost kupnji. Pokazalo je u petak istraživanje agencije GfK i ekonomskog instituta NIM.
Indeks očekivanja potrošača za veljaču pao je za 4,3 boda u odnosu na revidiranu vrijednost za siječanj, na minus 29,7 bodova. Najnižu razinu od prošlog ožujka, izračunali su GfK i nuernberški institut za istraživanje tržišta.

Poboljšanje u prethodnom mjesecu očigledno je odražavalo tek kratkotrajni val dobrog raspoloženja pred Božić, rekao je Rolf Burkl, stručnjak za potrošače u NIM-u.

U siječnju nade u oporavak su se raspršile

Sklonost štednji znatno je ojačala u siječnju. Prema rastu indeksa za 6,7 bodova, na 14 bodova, najvišu razinu od kolovoza 2008. godine.

Ispitanici očekuju slabija primanja zbog više inflacije i zbog ukidanja privremeno snižene stope poreza na dodanu vrijednost u ugostiteljstvu. Raspoloživi dohodak dodatno će smanjiti i povećanje poreza na emisije ugljičnog dioksida za energiju, pokazalo je istraživanje.

Pokazatelj očekivanja o primanjima spustio se u siječnju za 13,1 bod, na minus 20 bodova, najnižu razinu od prošlog ožujka.

Potrošači zato planiraju manje kupovati, prema padu indeksa za šest bodova, na minus 14,8 bodova.

Ispitanici su pokazali izraženiji pesimizam i u prognozama za gospodarstvo, što se očitovalo u padu indeksa za 6,2 boda, na minus 6,6 bodova, najnižu razinu od prosinca 2022. godine.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno