Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Do kraja godine glavni izvođač za tunel Prenj

Natječajna procedura za izbor izvođača radova na tunelu Prenj počela je u rujnu 2022., a još nije okončana. Uzimajući u obzir složenost i zahtjevnost navedene dionice za izgradnju, natječajni proces za odabir izvođača radova na predmetnoj dionici u drugoj je završnoj fazi.

Sam tijek natječajnog procesa definiran je planom nabava za predmetnu dionicu te je usuglašen odobren od Banke vodećeg IFI-ja. Planom nabava definiran rok za dodjelu ugovora za izvođača radova je prosinac 2024. godine – rekli su za Avaz iz Autocesta FBiH.

Prema ranijim navodima iz Autocesta FBiH, ovo će biti najskuplji projekt na cjelokupnoj autocesti. Njegova vrijednost trebala bi iznositi blizu milijardu i 100 milijuna KM. Razlog za to je što će dionica Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever biti duža od 10 kilometara, a sama dužina desne tunelske cijevi 10.165 metara, dok će lijeva biti pet metara kraća. To će biti najveći tunel u BiH, a deveti u cijeloj Europi.

Iz Autocesta FBiH naglašavaju da će se tunel graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda, propisanih smjernicom EU-a. Ovo podrazumjeva veće profile i pregrade.

Moguće je pomicanje rokova

Ključna nepoznanica i najveći rizik pri gradnji tunela Prenj stvarni su uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel. Oni se ni s vrlo opsežnim i skupim prethodnim geološkim istraživanjima ne mogu adekvatno i sveobuhvatno unaprijed definirati i tako smanjiti rizik tzv. nepredvidljivih fizičkih uvjeta – naglašavaju iz Autocesta FBiH.

Iako je kao rok za izbor izvođača izabran prosinac ove godine, oni naglašavaju da su navedeni podaci podložni promjeni. Ovisno o tijeku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u evaluacijskom procesu. Ovo JPAC ne mogu ni predvidjeti ni spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke, prenosi Večernji.

Ako dođe do pomicanja rokova, to će biti usuglašeno i odobreno od Banke, vodećeg IFIja na predmetnoj dionici – naveli su. Za izgradnju ove dionice prijavilo se osam kompanija. Dvije su odmah eliminirane jer nisu ispunjavale uvjete, a, prema neslužbenim navodima, poslije su još tri prekrižene.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno