Četvrtak, 28 ožujka, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako ohrabriti više žena da krenu u poduzetničke vode

Poduzetništvo razvija inovacije i potiče gospodarski rast. Ipak, prema statistici, poslove još uvijek uglavnom pokreću muškarci. Predvođenje razvoja ženskog poduzetništva moglo bi rezultirati većom ravnopravnošću spolova i širim ekonomskim koristima, ali što možemo učiniti da potaknemo više žena da pokrenu vlastiti posao?

Problem roda u poduzetništvu

Prema istraživanjima, žene predstavljaju samo 36 posto vlasnika tvrtki. Iako je ovaj broj porastao u posljednjih nekoliko desetljeća, još uvijek je samo 4,6 posto veći nego što je bio sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Dodatno, tvrtke u vlasništvu žena počinju s 34 posto nižim prihodima od onih u vlasništvu muškaraca i imaju tendenciju sporijeg rasta prihoda — iako su stope preživljavanja poduzeća slične, bez obzira na spol.

To je problem iz nekoliko razloga. Visoke stope poduzetništva povezane su sa širokim ekonomskim koristima, uključujući otvaranje radnih mjesta i veće stope ekonomske aktivnosti. Tako da trebamo sve poduzetnike koje možemo dobiti. Ako polovica stanovništva oklijeva pokrenuti posao ili ako se suočavaju s dodatnim preprekama pri pokretanju poslovanja, u biti ekonomski osakaćujemo sami sebe. Povrh toga, čini se da su žene savršeno kompetentne u vođenju poduzeća – ali njihove rane faze rasta kasne iz razloga koje je teško odrediti.

Srećom, ne tako davno došlo je do promjene na ovom frontu. Gotovo polovicu startupa u 2021. pokrenule su žene. Zašto? Prema istraživanjima, najčešći razlog za pokretanje posla bila je “prilika povezana s pandemijom”. To je uglavnom uključivalo nekoliko stvari: žene koje pokreću nove web-stranice, nude nove virtualne usluge ili stvaraju nove tehnologije koje su prilagođene svijetu nakon pandemije.

Iako su ukupne stope ženskog poduzetništva porasle, još uvijek postoje brojni problemi za žene poduzetnice. Još uvijek im je izazov dobiti sredstva. Početne stope rasta za poduzetnice su i  dalje sporije od onih kod muških poduzetnika, piše Inc. I dok žene pokreću više poduzeća nego ikad, mnoga od tih poduzeća smatraju se mikropoduzećima, što ih stavlja na nižu razinu ekonomskog utjecaja.

Glavni uzroci

Koji su uzroci ovog problema? Svako društveno rodno pitanje bit će neumjereno složeno i teško za učinkovito raščlanjivanje, ali svoju pažnju možemo usmjeriti na tri glavne varijable:

1. Nedostatak interesa.

Zbog mnoštva razloga, žene mogu biti manje zainteresirane za pokretanje posla od svojih muških kolega. Manje je vjerojatno da će učitelji, roditelji i druge utjecajne odrasle osobe poučavati mlade djevojke i žene o osnovama poslovanja i poduzetništva. Tu je još jedan problem – niže stope ženskog poduzetništva znače da ima manje ambicioznih poduzetnica koje mogu poslužiti kao uzor mladim ženama.

2. Nedostatak sredstava.

Manje je vjerojatno da će žene, kada započinju novi posao, dobiti financijsku podršku. Ako postoje prepreke u osiguravanju kapitala za žene, manja je vjerojatnost da će pokrenuti posao, a poslovi koje pokrenu vjerojatno će biti manji i manje utjecajni.

3. Nedostatak podrške.

Također bi mogao postojati značajan nedostatak potpore za ambiciozne poduzetnice. Bez zajednica voljnih podržati nove i rastuće tvrtke koje su pokrenule žene, bez jakih veza, čak će i najbolje poslovne ideje vjerojatno propasti.

Žene u poduzetništvu
Žene u poduzetništvu

Rješavanje problema

Što, dakle, možemo učiniti da riješimo problem? Kako potaknuti više žena poduzetnica da konačno pokrenu nove poslove?

Poticanje mladih žene na poduzetništvo.

Poduzetništvo je za one koji vjeruju u sebe. Ako ne vjerujete u sebe od samog početka, ta strma krivulja učenja će vas ili izgraditi ili uništiti. Mentalitet podrške, koji pokazuje dovoljno velik dio stanovništva, lako može nadahnuti više žena da se odvaže na veliki korak. Također, potrebno je uložiti više koncentriranih napora kako bi bili omogućeni poslovni i srodni oblici obrazovanja svim mladim ljudima, bez obzira na spol.

Dostupnija financijska sredstva.

Problem se može ublažiti i tako da postanu dostupnija financijska sredstva. Ako su banke spremnije davati zajmove većem broju podnositelja zahtjeva, žene poduzetnice mogu osigurati sredstva koja su im očajnički potrebna da svoje vizije pretvore u stvarnost. Očito je da banke ne mogu učiniti financiranje poslovanja besplatnim ili se odreći rutinskog preuzimanja rizika – ali mogu barem pojednostaviti postupak prijave i učiniti ovo okruženje ugodnijim za žene poduzetnice.

Stvaranje i korištenje više mreža međusobne podrške.

Nijedan poduzetnik ne može uspjeti tako što se izolira. Zato je potrebno stvoriti i koristiti više mreža međusobne podrške za žene poduzetnice. Odgovornost je svih nas da tražimo, podržavamo i surađujemo s motiviranim ženama poduzetnicama oko nas.

Ovi koraci neće riješiti problem preko noći. Trebat će nam kolektivni napor i dosta vremena da promijenimo naše kulturološke percepcije, osiguramo pristupačnije resurse i, naposljetku, inspiriramo više žena poduzetnica. Ali čak i najmanji napori mogu napraviti značajnu razliku – stoga moramo ići korak po korak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno