Ponedjeljak, 7 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mikromobilnost – vid prijevoza koji će opstati

Novo McKinseyjevo istraživanje sugerira da će potrošači korisititi mikromobilna prijevozna sredstva kao vid prijevoza, ali će se razlikovati od zemlje do zemlje, te od kulture do kulture.

Da se možete voziti biciklom, mopedom ili e-skuterom na posao, biste li to učinili? Ispitanici, korisnici mikromobilnih prijevoznih sredstava, koje je proveo McKinsey centar za buduću mobilnost u srpnju 2021., bili su oduševljeni opcijom, a gotovo 70 posto ih je izjavilo da su voljni koristiti mikromobilna prijevozna sredstva za svoje putovanje na posao (graf).1 (Bicikli i mopedi mogu biti tradicionalni ili električni.) Rezultati istraživanja upućuju na to da bi sve veći broj radnika mogao gravitirati manjim, ekološki prihvatljivijim oblicima prijevoza kako se ograničenja kretanja zbog pandemije ukidaju i uredi se ponovno otvaraju.

Istraživanje je također pokazalo da će prihvaćanje mikromobilnosti biti neujednačeno zbog specifičnih čimbenika vezanih za mikrolokaciju. Spremnost na korištenje malih vozila najveća je u zemljama s dugom tradicijom mikromobilnosti, poput Italije (81 posto) i Kine (86 posto). Na drugom kraju svijeta, samo je 60 posto ispitanika u SAD-u reklo da bi razmotrilo mikromobilna prijevozna sredstva, možda zato što su se tradicionalno oslanjali na privatne automobile ili javni prijevoz za svoja putovanja na posao, a prizor nekoga tko prolazi kroz promet na mopedu ili skuteru je relativno rijedak.

Općenito, ispitanici su preferirali bicikle, koji nude veći domet i adekvatniji prostor za prijenos stvari od električnog romobila i znatno nižu cijenu od mopeda. Međutim, ima i izuzetaka. Na primjer, mopedi su posebno popularni u Kini, gdje vlasti ne zahtijevaju od vozača dozvolu ili osiguranje za vozila s maksimalnom brzinom do 25 kilometara na sat. Ispitanici u Ujedinjenom Kraljevstvu i Kini su najnevoljniji korisnici električne romobile, vjerojatno zato što su te zemlje u prethodnom razdoblju zabranile te oblike prijevoza zbog sigurnosnih razloga, a tek nedavno su ih odobrile pod određenim pravilima. Nasuprot tome, korisnici u Sjedinjenim Državama, Francuskoj i Njemačkoj, u kojima savršeno funkcionira sustav dijeljenja električnih romobila na cesti puno su otvoreniji za ovaj oblik transporta. Za sve koji nisu imali priliku čitati o ovom modelu. Uz mjesečnu naknadu, imate pravo koristiti električne romobile koji se nalaze na više lokacija po gradu. Kada se dovezete od točke A do točke B, ostavite ga, a netko drugi preuzme za vlastitu vožnju.

U McKinsey-evom istraživanju pokazalo se da bi čak 70% ljudi koristilo mikromobilnost
U McKinsey-evom istraživanju pokazalo se da bi čak 70% ljudi koristilo mikromobilnost

Pružatelji usluga mobilnosti moraju se prilagoditi kulturi u kojoj pružaju usluge

S obzirom da se preferencije razlikuju ovisno o geografskom području, pružatelji usluga mikromobilnosti moraju razumjeti navike lokalnog prijevoza za svaki grad ili regiju u kojoj žele pružati usluge. Općenito, pružatelji usluga prvo biraju gradove u kojima žele poslovati, a zatim ispituju lokalne preferencije kako bi odredili koji će načini prijevoza biti najtraženiji. U nekom trenutku mogu proširiti svoje portfelje proizvoda – na primjer, dodajući mopede biciklima – na određenim mjestima. Iako bi ova ekspanzija mogla pridobiti nove poslove, njihovi kapitalni izdaci će porasti. Kombinirana flota, u kojoj vozila imaju različite zahtjeve za održavanjem, potrebe punjenja i životni ciklus, također će povećati strateške zahtjeve i operativne troškove.

Operateri za punjenje i parkiranje

Pozicioniranost i lagan pristup mjestima za punjenje i parkiranje ovisno koji oblik mikromobilnosti se pruža. Osim povećanja potražnje za njihovim objektima, sveobuhvatan pristup pomoći će gradovima da minimiziraju broj vozila parkiranih na ulicama i optimiziraju korištenje mikromobilnosti.

Mikromobilnost - mjesto za punjenje
Mikromobilnost – mjesto za punjenje

Operateri javnog prijevoza

Kako bi pojednostavili putovanja od točke do točke, operateri javnog prijevoza mogu osigurati namjenski prostor u autobusima ili vlakovima za pohranu različitih mikromobilnih vozila. Ova strategija će također pomoći u povećanju baze korisnika i za pružatelje javnog prijevoza, a dodatno će popularizirati mikromobilnost. Prilikom odabira pružatelja usluga zajedničke mikromobilnosti, gradovi bi trebali favorizirati tvrtke koje imaju širok portfelj proizvoda i istinski razumiju potrebe lokalne kulture. Oni također mogu promicati rast mikromobilnosti instaliranjem infrastrukture za vožnju, parkiranje i punjenje koja integrira nekoliko načina mikromobilnosti i također olakšava prijevoz pješacima i drugim putnicima. Regulatori mogu pomoći stvaranjem sigurnih koridora mobilnosti za sve oblike prijevoza. Prvo, međutim, moraju osigurati da imaju javnu podršku svakoga tko redovito putuje na njihovu lokaciju.

Izvor: McKinsey

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno