Petak, 19 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što je plasman proizvoda?

Plasman proizvoda, poznat još i kao “ugrađeni marketing” ili “ugrađeno oglašavanje”,  postaje sve važniji način da brandovi na suptilan način dopru do ciljane publike. Tvrtke koriste plasman proizvoda kako bi povećale svoju prodaju, svijest o brandu i kako bi privukle kupce – a sve bez “tradicionalnog oglašavanja”.

Oblik je to oglašavanja u kojem se brandirana roba i usluge prikazuju u produkciji koja cilja veliku publiku. Obično se nalazi u filmovima, televizijskim emisijama, osobnim videozapisima, radiju, a ponekad i u nastupima uživo.

Kako funkcionira plasman proizvoda?

Plasman proizvoda predstavlja se na način koji će generirati pozitivne osjećaje prema reklamiranom brandu. Učinkovit je jer omogućuje publici da razvije jaču vezu s brandom na prirodniji način, umjesto da se izravno reklamira. Kada se brand pojavi u filmu, TV emisiji ili negdje drugdje, to je najvjerojatnije zato što je oglašivač platio tu privilegiju.

Oglašivači i proizvođači postali su sofisticiraniji u načinu na koji provode plasman proizvoda. Na primjer, izgled proizvoda može biti relativno očigledan ili besprijekoran, kao da je isti proizvođač napravio svaki automobil, cipelu ili piće prikazano u nekom filmu. Još jedna suptilna taktika je izbjegavanje prikazivanja etikete ili logotipa ali prikaz karakterističnu boje ili pakiranja proizvoda, kao što je zaobljena staklena boca Coca-Cole.

Plasman proizvoda stvara eksplicitne i implicitne učinke oglašavanja. Na primjer, gledatelji lakše mogu imenovati brand nakon što su ga negdje vidjeli kroz plasman proizvoda. Također plasman proizvoda može stvoriti i njegovati različite stavove prema brandovima. Kao i potaknuti namjeru kupnje. Brandovi uz atraktivne glumce ili postavke privlače više ljudi.

Manolo Blahnik u Sex and the City
Manolo Blahnik u Sex and the City

Plasman proizvoda u primjeni

Za primjere u medijima, sjetite se filmova koje ste gledali. Ako glavni glumac pije jasno označenu Coca-Colu ili koristi jasno označen Samsung mobitel, onda je to plasman proizvoda. Tako smo nedavno pisali kako sada Netflix ima novi “zadatak”: promovirati električne automobile.

Neki svjetski poznati primjeri plasmana proizvoda uključuju Spielbergov E.T. i Hershey’s Reese’s Pieces. Tom Cruisove Ray-Ban naočale u “Risky Business” i Manolo Blahnik cipele koje Carrie Bradshaw nosi u seriji “Sex and the City”.

Godine 1982. Ray-Ban je potpisao godišnji ugovor vrijedan 50.000 dolara s tvrtkom Unique Product Placement kako bi stavio Ray-Ban sunčane naočale na lica skoro svake slavne osobe ikada. Otkako je dogovor sklopljen, Ray-Ban naočale pojavile su se u više od 60 filmova i TV emisija. Godišnje.

U James Bond filmovima mogli smo vidjeti mnoge primjere plasmana proizvoda. Na primjer, u Casino Royale, proizvođač automobila Ford platio je 14 milijuna dolara za samo tri minute vremena u kojima James Bond vozi jedan od njihovih modela.

Casino Royale: James Bond u Fordu

Superman: Čovjek od čelika imao je više od 160 milijuna dolara u promocijama za plasman proizvoda i više od 100 globalnih marketinških partnera.

U većini slučajeva ti će veliki brandovi platiti velike svote novca da bi se njihov brand plasirao u hit filmove. Trošak plasmana proizvoda može biti visok, ali isplativost za brand može biti još veća.

Zabilježeno je da je Hershey zabilježio povećanje dobiti od 65% tijekom prikazivanja filma E.T. Slično tome, proizvođač automobila Mini Cooper BMW zabilježio je povećanje prodaje Mini Coopera od 22% godinu nakon što je film Talijanski posao prikazao vozni park od više od 30 Mini Coopera.

Prodaja Ray-Banove linije Wayfarer iznosila je oko 18.000 pari, ali nakon što je Tom Cruise navedene naočale nosio u filmu Risky Businessu, prodaja je porasla na 360.000. Godine 1984. prodaja je dosegla 720.000 (zahvaljujući Miami Viceu). U trenutku kada ih je Tom Cruise ponovno nosio u Top Gunu 1986., prodaja Wayfarera dosegla je 1,5 milijuna pari.

Tom Cruise nosi Ray Ban
Tom Cruise nosi Ray Ban

Trendovi

Širenjem streaminga, ali i infiltracijom „sljepoće na oglase“ nastao je jaz u učinkovitosti tradicionalnog televizijskog oglašavanja. Popunjavanje te praznine je sofisticiranija upotreba plasmana proizvoda. Nedavni trend je da se oglašivačima prodaje cijela priča.

Tehnologija digitalnog uređivanja korištena je za uvođenje ili promjenu plasmana proizvoda u postprodukciji, ponekad se vraćajući na promjenu stavki korištenih u emisijama dugo nakon što su snimljene. Kada se oglašivači protive tome da se njihovi brandovi prikazuju u produkcijama, proizvođači se mogu uključiti u zamjenu ili potpuno uklanjanje proizvoda. Tako se uklanjaju već plasirani logotipi.

Pojava i eksplozivna popularnost društvenih medija znači da su se maloprodajni i oglasni krajolik morali promijeniti kako bi išli u korak s trendom. Čak se i veliki korporativni brandovi sada oslanjaju na Facebook, Twitter, Instagram i YouTube za dijeljenje, promoviranje i prodaju svojih proizvoda.

Plasman proizvoda na društvenim mrežama ima oblik društvenog utjecaja. Influencer je osoba koja na društvenim mrežama ima veliki broj sljedbenika. Mogu koristiti brandirane proizvode kako bi kod svojim sljedbenicima „prodali“ taj brand. Influenceri, naravno,  to rade uz naknadu.

Influenceri u plasmanu proizvoda
Influenceri u plasmanu proizvoda

***

Plasman proizvoda može pomoći u povećanju prodaje, izgradnji svijesti o brandu i stvaranju pozitivnog mišljenja prema brandu. Velika korporativna imena troše ogromne iznose na plasman proizvoda u medijima, točnije na TV-u i u filmovima. Male tvrtke možda neće imati sredstava da svoje proizvode stave u prvi plan u sljedećem ljetnom hitu. Ali društveni mediji i lokalni trgovci malim tvrtkama nude priliku da sudjeluju u jeftinim ili besplatnim prilikama za plasman proizvoda. Isprobajte ovo za svoj brand i sigurno ćete vidjeti rezultate.

Autor: financa.ba

Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravnu vezu na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno