Procter & Gamble u petak je izvijestio o mješovitim kvartalnim rezultatima. Istovremeno se bore vratiti kupce nakon dvije godine skoka cijena u svom portfelju, od deterdženta Tide do toaletnog papira Charmin.
Cijene kompanije porasle su 3% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Iako je financijski direktor Andre Schulten rekao u razgovoru s medijima da P&G nije uveo nikakva povećanja cijena na nacionalnoj razini tijekom kvartala.
Unatoč razočaravajućoj prodaji, potrošački div povećao je svoje izglede za rast zarade za cijelu godinu. Dionice tvrtke pale su više od 1% u jutarnjem trgovanju u petak.
Evo što je P&G izvijestio u usporedbi s onim što je Wall Street očekivao, na temelju ankete analitičara koju je proveo LSEG:
- Zarada po dionici: 1,52 USD u odnosu na očekivanih 1,41 USD
- Prihod: 20,2 milijarde dolara u odnosu na očekivanih 20,41 milijarde dolara
P&G je izvijestio o neto prihodu koji se može pripisati tvrtki u fiskalnom trećem kvartalu od 3,75 milijardi dolara, ili 1,52 dolara po dionici. U odnosu na 3,4 milijarde dolara, ili 1,37 dolara po dionici, godinu ranije, piše CNBC.
Neto prodaja porasla je 1% na 20,2 milijarde dolara. Organska prodaja, koja izostavlja akvizicije, prodaje i strane valute, porasla je 3% u kvartalu.
No kvartalni obujam tvrtke ostao je nepromijenjen već drugi kvartal zaredom. U listopadu su rukovoditelji izjavili da očekuju povratak na rast obujma u fiskalnoj 2024. Tri kvartala unazad, tvrtka još nije namamila natrag mnoge kupce koje je prestrašila svojim poskupljenjima u posljednje dvije godine.
Međutim, tri odjela P&G-a izvijestila su o rastu količine u kvartalu. Njegov segment ljepote, koji uključuje Olay i Pantene, zabilježio je porast količine od 1%. Potaknut inovacijama u osobnoj njezi. Poduzeće za njegu kože, britvice Gillette i Venus, zabilježilo je rast količine od 2%. A tkanine i kućna njega, što uključuje Febreze i Swiffer, zabilježili su rast količine od 1%.
No P&G-ovi odjeli za zdravstvenu njegu i njegu beba, žena i obitelji zabilježili su daljnji pad obujma. Tvrtka je za pad okrivila svoje više cijene i slabiju sezonu prehlade i gripe.
Geografski utjecaj
Geografija je također igrala ulogu u slaboj prodaji tvrtke. Kina, drugo najveće tržište tvrtke, još uvijek bilježi slabiju potražnju za proizvodima poput skupe njege kože SK-II. Schulten je također rekao da su se trgovci na nekim tržištima, posebice na Bliskom istoku, povukli s promocijama zbog geopolitičkih napetosti povezanih s ratom u Gazi.
“Utjecaj je vidljiv, ali ograničen, i očekujemo da će se smanjiti, očito, nadamo se kako ove napetosti s vremenom budu popuštale”, rekao je.
U SAD-u, najvećem tržištu P&G-a, obujam tvrtke porastao je 3%. Schulten je rekao da potrošači u SAD-u ne pojeftinjuju niti mijenjaju ponašanje kupaca.
“Potrošači se ne žele kockati kada je riječ o vrsti performansi… oni u konačnici znaju cijenu za smanjenje”, rekao je.
Za cijelu godinu P&G sada očekuje rast osnovne neto zarade po dionici od 10% do 11%, što je više u odnosu na prethodni raspon od 8% do 9%. Tvrtka je također povećala svoju projekciju neprilagođenog rasta zarade na raspon od 1% do 2%, u odnosu na prethodnu prognozu od pada od 1% na nepromijenjenu vrijednost. P&G je zadržao svoje izglede od 2% do 4% rasta prodaje u 2024.
P&G također sada očekuje korist od 900 milijuna dolara od povoljnih troškova robe, u odnosu na prethodnu prognozu od 800 milijuna dolara. To je obrat u odnosu na posljednje dvije fiskalne godine, kada su troškovi robe pritiskali tvrtku, što je dovelo do poskupljenja.